EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 7. rész/5

2016.11.10. 20:00 | Johnny Joker | 15 komment

„Kiközösítettek azért, mert köztudottá tettem a vérátömlesztésre vonatkozó álláspontomat.”

            Tényleges szakításomat Jehova Tanúival az váltotta ki, amikor egy fiatal gyerek – akinek vérátömlesztésre volt szüksége – nagyszülei megkérdeztek, mit tennék én, ha az én gyermekem állapota kívánná meg ezt. Azt feleltem, én ráhagynám a döntést az orvosra. E miatt a válasz miatt a Főhivatal bírói bizottsága behívatott, hogy egy meghallgatás keretében mondjam el a történteket az üggyel kapcsolatban a Brodheadsville-i Királyságteremben. Kiközösítésem végső oka a vérátömlesztés kérdése volt. Ennek különleges jelentősége van, és néhány részlet magyarázatra szorul ezzel kapcsolatban.

             Az Őrtorony 1945. július elsejei száma tette közzé a vérátömlesztés megtiltását. A cikk megfelelő bekezdését teljes egészében idézem:

Tekintve azt, hogy a Legfelségesebb és Szent Isten világos előírásokat adott a vér felhasználására nézve, összhangban a Noéval és minden leszármazottjával kötött örök

- 57 -

szövetséggel; és tekintve, hogy a vér felhasználására oly módon adott engedélyt, hogy az életet adjon az emberiség számára, és ez a felhasználás a bűnért való vezeklés és engesztelés célját szolgálta; valamint tekintve, hogy ezt az ő szent oltárán vagy a kegyelem helyén, a szövetségládánál kellett megtenni és nem úgy, hogy az ilyen vért közvetlenül bele kellett juttatni az emberi testbe; következésképpen Jehova minden imádójának, aki örök életet szeretne az igazságosság ezen új világában, kötelessége, hogy tisztelje a vér szentségét és összhangba hozza életét Isten igazságos rendelkezéseivel, amelyek erre a létfontosságú kérdésre vonatkoznak. (201. old.)

            A vérátömlesztésre vonatkozó tiltás világos volt apósom és az ő unokatestvére, Hayden számára, úgyhogy ők elmagyarázták a Társulat tanítását a gyülekezet egyik testvérnőjének, Mae Altemose-nak, aki azt mondta, hogy ha neki lenne szüksége vérátömlesztésre, ő elfogadná azt. Szőnyeg szélére állították, és azt mondták neki, ha elfogadja a vérátömlesztést, kiközösíthetik. Ami igazán képmutató volt ebben, az az, hogy 1949-ben Joan nagyapja, William Kimmel, a 144.000 egyik tagja (a „felkentek”, akik a mennybe jutnak – a ford.) elfogadta a vérátömlesztést, és Joan apja, Carl Howell, az elnöklő felvigyázó és Joan nagybátyja, Hayden Howell mindketten adtak vért neki, és a szomszédjaikat is arra bíztatták, hogy ugyanazt tegyék. Ők megtették ezt, noha tudták, hogy a nagypapának leukémiája van. (fehérvérűség, a vér „rákja”, akkoriban gyors halálhoz vezetett – a ford.)

            Amikor Joan apját később szembesítették „Isten igazságos rendelkezéseinek” eme megsértésével, ő kijelentette, hogy a tanítás „nem volt elég világos számára abban az időben.” Én azt feleltem: „Az nem volt elég világos, amikor Jehova Tanúi elnöke és más vezetők eljöttek a farmodra és az asztalodnál ettek? És ha nem volt világos, nem tudtad volna felhívni telefonon Brooklynt, amint azt más kérdések esetében meg szoktad tenni?” Aztán ezt mondtam Carlnak: „Én soha nem adtam vért és nem fogadtam el vérátömlesztést. Kiközösítettek azért, mert köztudottá tettem a vérátömlesztésre vonatkozó álláspontomat.” Azokat, akik érintettek voltak a Joan nagyapja által kapott vérátömlesztés ügyében, még csak meg se feddték, habár az ügy közismert volt.

„Kiközösítésem valószínűleg életem második legfontosabb napja volt.”

Most, amikor visszatekintek személyes élményeimre és tapasztalataimra, úgy érzem, hogy kiközösítésem valószínűleg életem második legfontosabb napja volt. A legfontosabb nap az volt, amikor átadtam életemet Istennek. Miért volt a kiközösítésemnek ilyen következménye? Azért, mert előidézte azt, hogy elszakadjak egy olyan szervezettől és rendszertől, amelyet többé nem tudtam elfogadni. Ide-oda sodródtam aközött, amiről tudtam, hogy igaz, és amit elvártak tőlem, hogy Tanúként elhiggyek. Ugyancsak megszabadított a kiközösítés attól a feszültségtől, hogy megpróbáljam megtartani kedves Tanú-barátaimat, akiket kedveltem, azáltal, hogy a látszat kedvéért hamis tanításokat fogadok el, amiket nem kedveltem. A nélkül a törés nélkül, amit a kiközösítésem okozott, képmutató életet kellett volna élnem, amelynek kiábrándító gyakorlatát mutatja sok mai Tanú.

- 58 -

               Az az állítás, hogy sok Tanú képmutató életet él, nemcsak az én véleményem, de olyan állítás, amit világosan alátámasztottak saját tapasztalataim és az általam ismert Tanúk megfigyelései. Például legalább hat Tanú-barátom jött el hozzám, miután kiközösítettek, és mondott valami ehhez hasonlót: „Bill, csak mondd azt, hogy egyetértesz velük a vérátömlesztés ügyében; én sem hiszek el mindent, amit tanítanak.” A gyülekezet egyik szolgája (felvigyázója mai szóhasználattal – a ford.) azt mondta: „Higgy, amit akarsz, Bill, de maradj velünk.” Az évek során számos Tanú fejezett ki más dolgokban szellemi fenntartásokat a Társulat tanításaival kapcsolatban.

              Számos alkalommal – túl hosszú lenne ezeket itt részletezni – nyilvánvaló volt számomra, hogy a Tanúkat gyakran nem érdekelte, hogy mit gondolna Jehova Isten egy cselekedetről, csak arra vigyáztak, hogy nehogy felhívják más Tanúk figyelmét bármi olyan gondolatukra, amely ellentétes lehetne a Társulat álláspontjával. Nyilvánvalóan a Társulat jóváhagyása többet jelentett, mint Isten jóváhagyása.

            Egy további tapasztalat, amely tipikus volt ebben a formájában, megerősíti a fentebbi kijelentéseket. Az egyik szolga abban a Királyságteremben, ahol én tag voltam beszélt nekem egy tanulmányozásról, (Bibliatanulmányozás – a ford.) amelyet egy bizonyos családdal ő vezetett már körülbelül két éve. Alkalmam nyílt meglátogatni ugyanazt a családot és kifaggattam őket a testvérrel kapcsolatban. Közölték, hogy ők már hónapok óta nem látták a testvért és ez alatt nem is vezetett tanulmányozást ott. Ez a testvér úgy „vezetett” Bibliatanulmányozást, hogy egyszerűen kitöltötte róla a szolgálati jelentést. Vasárnaponként kiment a szántóföldi szolgálatba, ami annyit jelentett, hogy beült egy helyi kávézóba, megreggelizett és elolvasta az újságját. Rájöttem, hogy sok szolgálati jelentése vagy hamis volt, vagy fel volt duzzasztva. Könnyű volt és ma is az, hogy kitöltünk egy szolgálati jelentést anélkül, hogy ténylegesen eltöltenénk annyi időt, mint amit beírunk, különösen akkor, amikor bizonyos mennyiségű szolgálat meg van követelve. (pl. „úttörőknél” évi 840 óra – a ford.)

„Ha elhagynánk, hová máshová mehetnénk?”

            Meg vagyok győződve róla, hogy sok Jehova Tanúja, aki tudja, hogy a Társulatban sok dolog rossz és helytelen, tart attól, hogy elhagyja azt. Behálózza és kelepcébe csalja őket az a kérdés, amit a Társulat gyakran feltálal nekik: „Ha elhagynánk azt, hová máshová mehetnénk?” (Az Őrtorony 1973. július 1-i száma, 404. old.) Néhányan, akik elhagyják a szervezetet, azok, akik nagyobb mértékben a Biblia felé fordulók, hamarosan rátalálnak Krisztusra, mint az ő Megmentőjükre. Legalább egyvalaki, aki elhagyta a Bételt, később a Billy Graham-féle szervezetnek dolgozott, mások pedig evangéliumi egyházakban vezetők lettek. Ezek a legelítélendőbbek a Társulat Vezetése számára. Inkább azt szerették volna, ha a mozgalmat elhagyva ezekből szkeptikusok vagy ateisták lettek volna.

            Személy szerint nagyon kiábrándult vagyok Jehova Tanúi korábbi vezetőivel kapcsolatban, akik többé nem fogadják el a Társulat néhány tantételét. Ahelyett, hogy állást foglalnának azzal szemben, ami rossz, semleges álláspontra helyezkednek, mivel félnek attól, hogy kiközösítik őket.(3) A Biblia beszél erről a kérdésről: „Aki azért tudna jót tenni, de nem teszi, bűne az annak.” (Jakab 4:17; Károli Újonnan Revideált Kiadás)

- 59 -

           A Társulatban jelentős beosztást betöltő személyekként ezek a férfiak beszédeket tartottak és cikkeket írtak. Arra bíztattak másokat, hogy visszautasítsák a vértranszfúziót és fogadják el azt az állítást, hogy „Csak Egy Igaz Vallás Van” – Jehova Tanúié. Azóta ezek a vezetők megváltoztatták irányvonalukat, de nem fogják nyilvánosságra hozni nézeteiket. Úgy tűnik, megbénítja őket a tehetetlenség, az inkább attól való félelem, hogy mit tehet velük a Társulat, s nem a félelem a végső elszámolástól, amit Jehova Isten előtt kell majd megtenniük.

            Hová mehet valaki, amikor elhagyja a szervezetet? Valójában a választ az Írásnak az a része adja meg, amelyet a Tanúk gyakran idéznek, amikor felteszik ugyanezt a kérdést, a János 6:66-68:

            Ettől fogva sokan visszavonultak a tanítványai közül, és többé nem jártak vele. Jézus meg is kérdezte a tizenkettőt: Vajon Ti is el akartok menni? Simon Péter így válaszolt: „Uram, kihez mehetnénk? Örök élet beszéde van tenálad.” (Károli Újonnan Revideált Kiadás)

            Hová mehet valaki? Mit tehet valaki? Az, aki őszintén keresi, mehet közvetlenül az Úr Jézus Krisztushoz és kérhet Tőle vezetést. Olvashatja a Bibliát úgy, ahogy azt megírták, szervezeti értelmezések, magyarázatok nélkül, kérve Isten Szent Szellemét, hogy vezesse őt „minden igazságra”, (Károli Újonnan Revideált) épp úgy, ahogy Jézus megmondta, hogy Ő ezt fogja tenni.

            Mikor „születtem újjá” én? (János 3:3,5,7) Úgy hiszem, ez 1937-ben történt, amikor átadtam magam Istennek Jézus Krisztus által. Akkor nem azért imádkoztam Istenhez, hogy Jehova Tanúja legyek. Elismertem magamról, hogy bűnös vagyok és ráeszméltem, hogy szükségem van Jézus Krisztusra, mint az én Megmentőmre. Meg akartam tenni mindent, amit Isten akart tőlem, hogy megtegyek. Abban az időben nem fogtam fel azt az elégséges, kielégítő gondoskodást, amit Krisztus megtett értem a Kálvárián bekövetkezett halálával. Egy olyan gondoskodást, amit csak egyszerűen a hiten keresztül tehettem a magamévá.

            Hol állok most? Úgy hiszem, meg vagyok mentve a Jézus Krisztus értem történt halálába vetett hit által. A megmentés Isten ajándéka (Ef 2:8,9), nem azon alapul, amit én tenni tudok, hanem sokkal inkább azon, amit Krisztus már megtett. A megmentés nem egy szervezetben van, hanem egy személyben. Arra alapozva, amit a Biblia világosan kijelent, én tudom, hogy örök életem van. (1Ján 5:13) Egy Jehova Tanúja nem mondhatja el ezeket, mert ő nem lát megmentést a szervezeten kívül.

           3./ Számos korábbi Jehova Tanúja számára a kiközösítés megrázó tapasztalat lehet. Ha az olvasó ebben a helyzetben van, avagy később kerülhet erre sor, rá kell jönnie, hogy valójában nincs kiközösítve, mivel bárkivel közösséget vállalhat, akit erre kiválaszt. A Tanúk azok, akik nem vállalhatnak közösséget az ex-Tanúval – ők azok, akik valójában ki vannak közösítve!

- 60 -

            Isten megáldotta családunkat, mert mi szó szerint mindent otthagytunk, hogy kövessük őt: vallást, barátokat, szülőket, örökséget, otthont, munkát. Isten kielégítette minden szükségletünket, amiért állást foglaltunk amellett, ami helyes. Felhasználta a mi munkánkat arra, hogy megszabadítson más Tanúkat a szervezetből.

            Gyakran megkérdeztem magamtól, miért engedte meg nekem Isten azt, hogy a Tanúk befolyása alá kerüljek és az Őrtorony hibás tanításainak csapdájába zárva maradjak olyan sok éven keresztül. Jó néhány lelkész és mások is azt sugallták, és én arra jutottam, hogy az Őrtorony Társulatnál szerzett tapasztalataim mások javát szolgálták, akiknek segíteni lehetett és meg lehetett szabadítani a velem való kapcsolat és ismeretség következtében. Imádkozom és minden erőfeszítésemet ennek a célnak a szolgálatába állítom. Bárcsak Jehova Isten és az Úr Jézus Krisztus meg lenne dicsőítve ebben a szolgálatban.

* * * * *

            Amióta 1962-ben elhagytam a Társulatot, sok korábbi Jehova Tanúja sürgetett, hogy tegyem közzé életem eme kellemetlen eseményeit és azokat a tapasztalatokat, amelyeket az Őrtorony Főhivatalban történtekkel kapcsolatban szereztem. Kezdeti tartózkodásom ettől főleg abban a nézetben gyökerezett, hogy minden ember tökéletlen, következésképpen elkövet tökéletlen cselekedeteket. Mindazonáltal rá kellett mutatni arra, hogy az Őrtorony vezetői magukra vállalták azt a felhatalmazást, hogy a Mindenható Isten képviselőiként beszéljenek, és ennek a kijelentésnek a nyilvánvaló elbizakodottsága és hamissága elsöpörte minden fenntartásomat a közzététellel kapcsolatban.

            Egyik kulcsfontosságú oka annak, hogy most, ebben az időben elmondom a történteket egy olyan kérdés, amely életről és halálról szól. Jehova Tanúit és gyermekeiket, szembekerülve a véradás szükségességével nem kellene engedni, meghalni az Őrtorony vértranszfúzióval kapcsolatos beteges tantételei miatt. Részben tehát jó lelkiismeretem megőrzésének ügyéről van szó: ha néma maradok, lényegében segítséget nyújtok egy olyan hitnézetnek, amely a szükségben levő emberek életét kockáztatja. Nem akarom, hogy ártatlan gyermekek halála terhelje a lelkiismeretemet.

            Miután elolvassák beszámolómat, sokan kényelmesen el fogják vetni a legnagyobb részét annak, amit mondok, mint olyat, ami nem igaz. Ha az olvasónak ez a következtetése, meghívom és felhívom arra, hogy vizsgálja meg ezeket a dolgokat saját maga. Sok volt Jehova Tanúja van, aki segítségére lehet, és azokban a kérdésekben, amelyekkel az én történetem nem foglalkozik, sok jó könyv érhető el további tanulmányozás céljából. (Lásd a Bibliográfiát.) ( A könyv végén… a ford.)

­* * * * *

Fordította: Tikikus

Az Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek sorozat korábbi részei

A 7. rész, William Cetnar bizonyságtételének első része

A 7. rész, William Cetnar bizonyságtételének második része

A 7. rész, William Cetnar bizonyságtételének harmadik része

A 7. rész, William Cetnar bizonyságtételének negyedik része

A 7. rész, William Cetnar teljes története PDF formátumban közzétéve

Címkék: letölthető dokumentum

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr5911944907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a századik juh 2016.11.11. 06:11:51

"Az az állítás, hogy sok Tanú képmutató életet él, nemcsak az én véleményem, de olyan állítás, amit világosan alátámasztottak saját tapasztalataim és az általam ismert Tanúk megfigyelései."

Szerintem ezt mindannyian alá tudjuk támasztani.

Érdekes, hogy mindezt a legboldogabb nép tagjai közt lehet tapasztalni.

A legképmutatóbb nép kifejezés jobban kifejezné a valóságot.

Tisztelet a kivételnek.

picket9 2016.11.11. 22:11:28

Én is azt gondolom, hogy a Tanúk min. 30-50 százaléka a felét se hiszi el, amit a központ diktál.
Család, barátok miatt maradnak és próbálják isten keresésüket megélni, folytatni.

Ezeket nem lehet kivülről könnyen látni,
mert kivülről mindenki mást mutat, a szebbik arcukat, azaz egy képet mutnak.
képmutatóak?
ez egy jó kérdés.
Aki azt hiszi, hogy minden szép és csak a szeretet számít a közösségben, az naiv.

Azon kell elgondolkodni, hogy ha mindenki annyira elkötelezett, akkor pl. a facebookon
miért nem vállalja a legtöbb tesó a vallási hovatartozását.
Meg se említik kb. min. 50%-ban.
én ezt tapasztalom. (de lehet más is a valóság)

Csak ugye, ide a Tanúk nem írnak,
igazából ők sehova se írnak, nem alkotnak véleményt.
ők követik a központi véleményt.

fura ez az egész.

Vitatkozo 2016.11.14. 07:26:54

"Gyakran megkérdeztem magamtól, miért engedte meg nekem Isten azt, hogy a Tanúk befolyása alá kerüljek és az Őrtorony hibás tanításainak csapdájába zárva maradjak olyan sok éven keresztül. Jó néhány lelkész és mások is azt sugallták, és én arra jutottam, hogy az Őrtorony Társulatnál szerzett tapasztalataim mások javát szolgálták, akiknek segíteni lehetett és meg lehetett szabadítani a velem való kapcsolat és ismeretség következtében."

Marhaság!!! Ha a válasz ilyen egysíkú lenne, akkor vajon ugyanaz az Isten miért engedte meg azt, hogy egy csomó tudatlan, gyenge akaratú ember az Őrtorony "fogságába" kerüljön? Talán Isten szórakozik? Először valakit kirángat a történelmi egyházakból, beígéri neki, hogy "soha nem fog meghalni", majd pedig - amikor már megszokja az új környezetét, melynek új szabályait bizony nehéz betartani - később elvárja, hogy kilépjen belőle?

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.11.14. 17:10:48

Csatlakozom az előttem szólóhoz! Ha valaki mindenáron vallásos választ akar találni a vele történtekre, akkor ilyen fura gondolatokra juthat, 'hogy őt azért vezette oda Isten, hogy onnan másokat kivezessen...'
Mint Mózest?
Ez is egy hitnézet, de elég szánalomraméltó, leegyszerűsített gondolatsor egy "megmentett" kereszténytől. Sajnos ez egy kissé komplexebb ennél, így ha valaki megmarad ennél a "vallásos" magyarázatnál, még sok mindennel nincs tisztában a realitást illetően.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2016.11.14. 17:46:24

@t.csilla: A beszámolónak ez a része valóban mutat hiányosságokat, a kiemelt gondolatmenet mai szemmel nézve különösen leegyszerűsítettnek tűnhet. Ugyanakkor szerintem nem ebben a kissé megbicsaklott, nem igazán meggondolt véleményalkotásban érdemes keresni ennek a történetnek a lényegét, hanem sokkal inkább a számos személyes és egyedi emlékben, amit az író összegyűjtött a főhivatali éveiből az utókor számára. Ő akkor ezeket a következtetéseket vonta le beszámolója végén egy egészen más helyzetben, mint amiben ma vagyunk, de ennél még hívő oldalon is születtek sokkal átfogóbb gondolatok azt hiszem. És ne felejtsük el, hogy még hátra van a feleség megemlékezése is ebből a részből. :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.11.14. 18:19:28

@Columba:
Részemről nem szeretném kritizálni senki vallásos meggyőződését, így a cikk szerzőjéét sem. Mindenki nyilván olyan következtetést von le, amilyet akar, és ami őt személyesen megnyugtatja. Mégis nehéz nem észrevenni azt a burkolt nagyképűséget, mely az ún. újjászületett vagy megmentett keresztényekből árad.
"Gyakran megkérdeztem magamtól, miért engedte meg nekem Isten azt, hogy a Tanúk befolyása alá kerüljek és az Őrtorony hibás tanításainak csapdájába zárva maradjak olyan sok éven keresztül."
Ha valaki egy 'befolyás alá kerül' és sok éven keresztül egy 'csapdába zárva marad', valahogy azt érzékelteti, hogy ő ebben a történetben egy tehetetlen áldozat volt, aki nem tehet arról, hogy mi történik vele. A probléma rajta kívül van, valaki mástól ered: a befolyásolótól, hamis tanítótól stb. Ez a fajta keresztény "báb" modell azt sugallja, hogy a hívőknek gyámoltalanoknak kell lenniük, akiket ide-oda sodorni lehet. S a legfőbb: nekik soha semmi problémájuk nincsen, nem kell megcélozniuk semmilyen egyéni hiányosságot, még maga a befolyásoltság és a csapdában tartottság sem mutat rá semmilyen problémájukra, mert hát ők az "őszinteszívűek" az "alázatosak", akiket csúnyán becsaptak és fogva tartottak lelketlen emberek. Sajnálom, nálam nem jön be a hívő emberek ilyen mélységes felfuvalkodottsága és önmagasztalása. A saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy kinek a kárára teszik ezt. Azoktól, akik átélték ezt a fajta mondjuk ki, agresszív viselkedést az Őrtoronyban, nagyobb személyes alázat várható el, máskülönben tényleg elmondható, hogy értelmetlen volt a bentléte, de a kijövetele is.

tikikus55 2016.11.14. 19:54:37

Kedves Csilla és Vitatkozó. Nem tudom, hol a nagyképűség fentiekben. Cetnar tényleg nagyon sokat tett azért, hogy másokat felvilágosítson arról, mi van VALÓJÁBAN az Őrtorony tanításai mögött: Pénz, hatalom, képmutatás és tudatlanság. SEM Ő, SEM MÁS, akit eddig láttam, NEM mélyült el SE a Bibliában, SE a teológiában, mielőtt Tanú lett ÉN SEM! Azt hittem, Nálam az "igazság" és senki más nem ért igazán a Bibliához, csak a "hű és értelmes" rabszolga, mivel ő a kiválasztott. És ITT van a lényeg! AMÍG ezt hiszi valaki, menthetetlen!
Isten viselkedéséhez pedig legelőbb az Ő szuverenitásával ,kellene foglalkozni és azzal, hogy az mit jelent. SEMMIESETRE se azt, hogy "szórakozik". a Krisztusban elég hitelt érdemlően bizonyította, mennyire irgalmas és kegyelmes Isten! NEM szórakozott a Golgotán! Értünk halt meg!KI MÁS tette meg ezt?
Az alázat pedig elsősorban annak felismerése, hogy VÉGKÉPP megromlottam és Krisztus nélkül menthetetlen vagyok. Az 1 Mózes 8:21 azt írja, hogy az "ember szívének gondolata ifjúságától fogva gonosz". NINCS aki jót cselekedne, NINCS egy ember sem ( ezt Pál írja) Az alázat abban van, hogy ezt elismerem.Gonosztevő vagyok, Isten ellensége, nem kicsit, hanem NAGYON bűnös. És ezen KIZÁRÓLAK Krisztus változtathat, SEMMILYEN SZERVEZET, ŐRTORONY vagy EMBER SEM!! És Jehova Tanúit ITT vezetik félre, mert ELTERELIK őket Krisztustól és EMBEREK vezetésére és irányítására bízzák őket! Hogy Isten ezt hagyja? persze. De ÉN teszem, Én csinálom, és Cetnar se mond mást!És Isten az EGYETLEN, aki a ROSSZ dolgokból is képes JÓT kihozni.Ezt kell átlátni, elfogadni és Krisztushoz, az EGYETLEN úthoz menni, aki Istenhez vezet. Ez a JÓHÍR, hogy LEHET hozzá menni és IRGALMAS az Isten, KEGYELMES és Krisztusban MINDENT megbocsájt nekünk.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.11.15. 15:25:19

@tikikus55:
Abban a gondolati keretben, amit kifejtettél, az általam felhozott nagyképűség-alázat kérdése nem értelmezhető, sőt csak félreértéshez, sértődéshez vezetne. A vallásos ember az alázatot "Isten akarata" elfogadásának, annak való alávetettségben éli meg. Ez a gyakorlatban sajnos sokszor azt jelenti, hogy az ilyen személy alacsonyszíntű vagy semmilyen önreflexióval rendelkezik, ás saját hiányosságait vallásos kifogásokkal fedi be. Magyarul könnyű azt kijelenteni, hogy "bűnös" és kegyelemre van szüksége, de ha pontosítani kéne, hogy mi is a bűne (mulasztása, visszaélése) vagy milyen jellembeli hiányosságával sértett meg mást, akkor már nem biztos, hogy olyan készséges lesz a beismerésben. Mert egész egyszerűen nem látja magát, vagy nem a valóságnak megfelelően.

Pl amikor valaki "tisztaszívű, istenkeresőként" definiálja magát, olyannak, aki mélyen vallásos és csakis jót akar, akkor egy konfliktusban csakis a másik lehet a hibás. A valódi alázat nem azzal kezdődik, hogy beismerjük Isten előtti bűnösségünket, hanem azzal, hogy nem Istent vádoljuk a saját döntésünkért (pl azzal, hogy megengedte valakinek, hogy a Tanúk befolyása alá kerüljön vagy abban a csapdában maradjon évekig, évtizedekig)), ehelyett elismerjük, hogy Isten ezen a módon akart valamit megtanítani nekünk. Ez elég mély személyes lélekkutatást igényel, és sok fájdalmas felismeréssel is jár (a szekták módszerei nem tartoznak a kíméletes dolgok közé). Szóval, ha valaki nem érti, hogy 'miért vezette őt Isten a Szervezetbe', akkor ezt a kiértékelést lehet még nem végezte el önmagában, aminek elsődleges oka az, hogy nem vetette alá magát és nem alázta meg magát "Isten hatalmas keze alatt", vagyis a saját nagyképűsége, és beképzeltsége, melyet egy vallásos köntössel leplez.

tikikus55 2016.11.15. 21:04:21

@t.csilla: Kedves Csilla!

- A kérdés arról a mondatról szól, hogy "miért engedte meg Isten, hogy Cetnar Jehova Tanúi befolyása alá kerüljön"
1./ Cetnar elfogadja isten ABSZOLUT szuverenitását, ami azt jelenti, hogy isten akarata nélkül SEMMI nem történhet. A Biblia ezt úgy fogalmazza meg, hogy " a Ti Atyátok akarata nélkül egyetlen verebecske se esik le a földre" és "nektek pedig fejetek minden hajszála is számon van tartva". ( Máté 10:29-31)Tehát Isten ENGEDELME nélkül SEMMI nem történhet meg.És életünk legapróbb részletén is rajta tartja a szemét.Azaz megtehette volna, hogy NEM engedi Cetnart x évig a Tanúk közé, hanem enélkül a tapasztalat nélkül fogadja be a családjába. Ha NEM ezt tette, annak oka van, mint Isten minden cselekedetének, és ez az Ő dicsőségéért van.Hogy az nagyobb legyen!Mert Ő HOZTA KI onnan, magától NEM jött volna sose. Az alázat ennek elismerése.És azt mondja ISTEN rajta keresztül mentett meg másokat. NEM mondja, hogy az Ő érdeme, azt mondja ezzel, hogy ISTENÉ minden érdem.

2./ Pontosan elegendő elismerni, hogy TELJESEN bűnös vagyok, és SEMMI JÓT nem vagyok képes Krisztus nélkül cselekedni.Innentől kezdve ugyanis SEMMI nem az én érdemem, MINDEN Krisztus érdeme és MINDEN dicsőség Istené. EKKOR látom magam helyesen.És ha a MÁSIK fél is belátja ezt, nem fog megsértődni, én pedig nem fogom szándékosan megbántani.Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesznek konfliktusok! De KÜLÖNBNEK nem fogom magam tartani senkinél, hiszen egyként bűnösök vagyunk, azaz büntetésre méltók. MINDEN cselekedetünkben, MINDEN gondolatunkban, MINDEN szavunkban, MINDIG, a KRISZTUS NÉLKÜL. Abszolut és relatív értelemben IS. Ezt a reformáció úgy fogalmazta meg, hogy "non posse non pecare" azaz: NEM tudok NEM vétkezni!KRISZTUSBAN van lehetőségem NEM vétkezni, azaz POSSE non pecare!De az NEM az én érdemem, hanem az ŐVÉ! Cetnar pedig ezt így látja, és cselekedetei is ezt bizonyítják. Megtért, mert megismerte az IGAZI Krisztust, NEM azt, akit a Tanúk "legyártottak"

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.11.15. 22:31:35

@tikikus55: Nem egy hullámhosszon gondolkodunk. Én ezt a vallási abszolutizmust ártalmasnak és veszélyesnek tartom és köszönöm, nem kérek belőle. Pontosan tudom, hogy mennyire lehet jutni azokkal az emberekkel, akik így gondolkodnak: "És ha a MÁSIK fél is belátja ezt, nem fog megsértődni, én pedig nem fogom szándékosan megbántani." Magyarul MINDIG az lesz a hunyó, aki nem osztja a vallásos nézeteket. A saját érdemek tagadása, a saját bűnök tagadásához is vezet, mert azokért majd mindig valaki más lesz a felelős (a Sátán, a démonok vagy a gaz csábító stb).
Az "igazi Krisztus" amúgy sem a Tanúk vagy mások tantételeitől függ, mert mindenki úgy látja a Krisztust, ahogyan az őbenne él, és biztosan nagyon sok Tanúban is helyesen él, mert Őt tükrözik vissza, hiába tanít a társulat mást. Aki csak attól lesz "igazi" hívő, mert megmondták neki, hogy 'figyelj, nem is ez van írva az írásokban, hanem az', ott azért más problémák is vannak....

tikikus55 2016.11.16. 08:38:59

@t.csilla: Valóban nem ugyanaz a gondolkodásunk alapja. Én a reformáció 5 "sola"-ja alapján gondolkodom, mert számomra a biblia Isten Szava. Ez pedig meghatározza a látásmódot. Az "igazi Krisztus" a Biblia Krisztusa. Annál nincs igazibb. Ő pedig azt tanította, amiket fentebb leírtam. Mindenkinek jogában áll eldönteni, hallgat-e rá. A Tanúknak IS. De Istenhez csak EGY út vezet, a Biblia útja, a Krisztus útja, mert Ő "az út, az igazság, az élet, SENKI nem mehet istenhez, CSAKIS őáltala. És SENKINEK SEMMILYEN kapcsolata NEM LEHET Istennel, csakis őáltala. Imádkozom azért, hogy mindenki eljusson Krisztushoz.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2016.11.16. 13:41:56

A két nagyon eltérő hozzászóló után megpróbálok én is néhány gondolatot összeszedni. :)

Az első, amit fontosnak tartanék megemlíteni, hogy a reformáció hitelvei valóban nagyon érdekesek és fontosak, de különösképpen az abban hívőknek szólnak, akik viszont manapság elég kevesen vannak. Az Isten szuverenitásáról szóló eszmecsere valószínűleg minden keresztény tantételek legnehezebbike, amit nagyon sok keresztyén hívő testvérünk sem vall, sőt akár vitat is (ez az a bizonyos "5 pont"), amit meg lehet és szerintem kell is érteni. Semmiképpen nem mondom, hogy rossz dolog lenne erről beszélni, de talán lehetséges, hogy nem ezzel kellene "kezdeni", hiszen a másik fél adott esetben számos ok miatt nem tud vele mit kezdeni. :)

Cetnarnak az elbeszélése az ebben az irányban hívő emberek számára így sokkal jobban megfogható lehet, de kétségtelen, hogy a szervezettől való távozásának emberi oldalát, vagy vonatkozásait nem sikerült neki igazán (jól) kifejtenie, és erre a könyv akkori szerkesztői sem hívták fel a figyelmét. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy a beszámolója ma is világosan érthető, szomorú részletekben gazdag, és egy gondolkodó, kutató hívő embert mutat fel a számunkra, akit kár lenne végleg beskatulyázni.

A sorozat más részeiben viszont emlékeim szerint találhatóak ilyen irányú elmélkedések is (vagyis a távozásuk "emberi oldaláról"), főként talán a női szerzőktől, így érdemes lehet ezekben keresni valamiféle egyensúlyt.

tikikus55 2016.11.16. 13:57:22

Csak röviden: Cetnar nem távozott, kiközösítették, mert azt tanácsolta valakinek, hogy fogadja el a vérátömlesztést. Ilyen irányú véleményének alapjait a beszámoló elején leírta. A Főhivatalból meg azért ment el korábban, mert nem bírta tovább a benti képmutatást.Ennyi.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.11.16. 18:04:05

@Columba: Igen, pont erre gondoltam, hogy létezik egy emberi oldal is, nem csupán egy vallásos vonatkozás. Ezek a volt Tanú beszámolók leginkább erre az utóbbira helyezik a hangsúlyt, ezért nem is szeretem olvasni őket. A vallási nézet ugyanis mindenkinek a magánügye kell legyen, nem erre kéne helyezni a hangsúlyt. Az, hogy az emberi oldallal még nem jutott sokra, éppen az a kijelentése enged bepillantást, melyben kifejti, hogy nem érti miért engedte Isten, hogy a szervezetbe kerüljön és ott becsapják. Én csupán erre reagáltam. Nem érdekelnek sem a vallásos ömlengések, sem a reformáció strófái.
A beszámoló ettől még értékes információkkal szolgál a szervezet belső dolgairól.

tikikus55 2016.11.16. 20:11:34

Nem azt mondja, hogy nem érti! Azt írja, gondolkozott, és arra jutott, hogy ez egy CÉLT szolgált, hogy SEGÍTHESSEN MÁSOKNAK!
"Jó néhány lelkész és mások is azt sugallták, és én arra jutottam, hogy az Őrtorony Társulatnál szerzett tapasztalataim mások javát szolgálták, akiknek segíteni lehetett és meg lehetett szabadítani a velem való kapcsolat és ismeretség következtében. Imádkozom és minden erőfeszítésemet ennek a célnak a szolgálatába állítom. Bárcsak Jehova Isten és az Úr Jézus Krisztus meg lenne dicsőítve ebben a szolgálatban."
süti beállítások módosítása