EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 108.

2016.02.22. 12:00 | Johnny Joker | 60 komment

Amit leírok, az nem a családtagom kibeszélése, és nem is gyűlöletkeltés a Jehova tanúi ellen vagy más vallás ellen, csupán elmondom a tapasztalataimat és hogy ezt én miként éltem meg. ​
Neveket, helyszíneket nem említenék.
1998-ban történt, amikor először beszélt nekem nagymamám Jehova Tanúiról. Ő maga vérbeli, aktív tanú volt. Be sem mutatta ezt a szervezetet vagy szektát, hogy kik ezek, mik ezek, hanem egyszerűen csak előállt azzal, hogy nagyon közel van az idő, nemsokára itt a világvége. Mondanom sem kell, mennyire berezeltem, és hajlandó lettem volna bármit megtenni, hogy én is túléljem. Ezért félelemmel átitatva hallgattam mamám beszámolóját, hogy miért beszélnek a világvégéről, miért akarja Isten, ez a Jehova isten, elpusztítani ezt a jelenlegi világot. Annyira megörültem, hogy van mód a túlélésre, ami mamám szerint az volt, hogy csatlakoznom kellett volna a Jehova tanúihoz, mert ha csatlakozom, azzal megmutatom Jehovának, mennyire rendes rabszolgája* (*erre a 2. részben kitérek), követője vagyok.

Ezek után nem telt úgy el alkalom, amikor meglátogattuk mamámat, hogy ne beszélt volna a gyülekezetben hallottakról vagy ne vette volna elő az Őrtornyot, az Ébredjeteket, sőt, még azt is sikerült kiprovokálnia, hogy egy évben egyszer én is elmenjek ebbe a gyülekezetbe. Hát persze, hogy rettegtem ott is, hiába azt láttam, hogy kedvesen mosolyognak egymásra az emberek. Mindig volt egy megmagyarázhatatlan érzésem, amit a legkönnyebben úgy írhatnék le: túl szép ez a sok kedvesség ahhoz, hogy igaz legyen. Igyekeztem rendes követője lenni, és azzal a tudattal vigasztaltam magam, hogy ha évente egyszer elmegyek ebbe a gyülekezetbe, akkor biztosan túl fogom élni, mert Jehova látni fogja, hogy én milyen rendes vagyok, milyen hű rabszolgája vagyok. Aztán minden évben mondta mamám, hogy milyen közel van a világvége, milyen közel van, nemsokára eljön. Én akkor egyre feleslegesebbnek éreztem azt, hogy tanuljak, vagy hogy iskolába járjak, gondoltam minek? Ha úgyis hamar itt van a világvége, akkor minek tanuljam meg azt, ami az új világban úgyis teljesen más lesz? Nem arról fognak oktatni, mint amiről most oktatnak bennünket. Minden napomat úgy éltem, hogy ez az utolsó napom és teljesen lehangolt állapotban voltam. Nem tudtam örülni semminek, mert folyton csak az járt a fejemben, hogy hamarosan itt a vég. És ha nem leszek jó rabszolgája Jehovának, akkor meg fogok halni.

Volt úgy, hogy apám - aki szintén tanú - kényszerített arra, hogy vele együtt hangosan imádkozzak Jehovának az aznapi cél sikerének elérése érdekében, ami végül sikertelen lett. Én ekkor már megkérdőjeleztem, hogyha most Jehovához szívből szóltam, szóltunk, akkor miért nem segített nekünk? Mit csináltam ÉN rosszul? Bűntudatom lett. Elkezdtem olvasni a Jehovás bibliát, belelapoztam az Ébredjetekbe, az Őrtoronyba, hogy megmutassam Jehovának, oké, megbántam, hogy valamit nem jól csináltam és ezért te megbüntettél engem. És szeretném, ha legközelebb odafigyelnél rám és segítenél nekem, amiért cserébe én tanulmányozni fogom a kiadványokat. (Egyszerűen nem tudtam komolyan venni Jehovát, mégis a manipuláció megtette hatását, ugyanis mindvégig bennem volt egy félsz, hogy inkább járjak a kedvében. Ez egészen addig tartott, amíg le nem bukott, de erről majd később.)
Aztán, ahogy teltek az évek, nagymamámnak a beszámolói a gyülekezetben hallottakról, a folyóiratokban olvasottakból, hogy mi lesz a vég napján, egyre agresszívebbek és brutálisabbak lettek. Olyanokat mondott nekem, hogyha továbbra sem akarok rendszeresen járni a gyülekezetbe, akkor a vég napján megöl majd Jehova és a testemet a vadállatok fogják felfalni. S ez őt (mamámat) nem fogja érdekelni, mert ő ezt úgyis túléli, ő már úgyis ott lesz az új földön. Máskor meg arról beszélt, annyira szeretné, hogy én is járjak, mert akkor én is túlélném és boldogan élnénk együtt ezen az új földön, hogy milyen szép és jó lesz majd. Mindenki fiatal lesz, senki nem fog megöregedni, s ezt ő mennyire fogja élvezni.
Amikor előfordult, hogy egy huzamosabb ideig nem tudtunk elmenni hozzá, mert mindenkinek közbejött valami, akkor igyekezett bűntudatot ébreszteni bennünk.
Sőt, ennél tovább ment, mert emlékszem, már főiskolára jártam, éppen a jehovás emlékünnepség előtt felhívott mamám telefonon, hogy nem megyek-e haza, hogy elmenjek velük erre a megemlékezésre. Egy kisebb magyarázkodást követően, hogy miért nem tudok hazamenni (igazából nem is akartam) végre kapcsolt, mert megkérdezte tőlem: "téged nem érdekel ez az egész?", én mondtam, hogy nem, mire közölte velem: "akkor meghalsz" és letette a telefont. Nekem ekkor lett végleg elegem a Jehova tanúiból. Nagy buzgóságomban, hogy miféle szekta ez, miféle vallás ez, vagy akárminek is nevezzük, elkezdtem kutakodni az interneten és találtam egy könyvet, az a címe, hogy Jehova tanúi - Félrevezetés áldozatai. Ralph T. Miller, egy volt Jehova tanúja írta le a gyülekezeti tapasztalatait. Nekem ez a könyv nagy segítség volt felébrednem abból az agymosásból, amit elkövetnek az emberek ellen. De ugye, ezt nagymamámnak nem mondhattam, hogy félre van vezetve, mert egyrészt tudtam, hogy egy könyv az csak könyv, csak információt tartalmaz, úgyis megmagyarázná vmilyen jehovás szent szöveggel, hogy miért hamis az a könyv, amit én olvastam. Tudtam, hogy még keresnem kell. Közben nagymamám meghalt, és apám még mindig folytatja ezt a jehovás őrületet. Apám annyira fél ettől a Jehovától, annyira tart attól, hogy a végítélet napján őt nem fogja életben hagyni, hogy rendszeresen előveszi a jehovás bibliát, olvassa az Ébredjeteket és Őrtornyot, és minden évben pár alkalommal eljár ebbe a gyülekezetbe, azért, hogy megmutassa Jehovának, hogy ő milyen rendes rabszolgája.
Ez a családunkban annyiban mutatkozik meg, hogy ha bármi megy a tévében, ami vallással kapcsolatos, vagy beszélnek Jézusról, akkor nyomban előhozakodik valamilyen jehovás magyarázattal, amit a folyóiratban olvasott. Tehát önálló gondolata nincsen. Nagyobb házfelújításba nem kezd bele, mivel már közel van a vég, ezért felesleges, mondja, de azért a Facebook-ra regisztrálja magát, hogy megkeresse az ismerőseit, valamint olyan dolgok tanulásába is belefog, amelyek éveket vesznek igénybe... Érdekes ezek nem felesleges tevékenységek, úgy látszik, beleférnek a világvégéig... . Én 1998 óta hallgatom azt, hogy itt a vég. 98-ban mamám azt mondta, max 5 éven belül bekövetkezik a világvége. Azóta eltelt 18 év. Tanúkat azóta is láttam, Jehovát nem.
Apámból sajnos ez a tanúság, ez az egész rendszer egy agresszív személyiséget hozott ki. Az a típusú emberré lett, akinek nem lehet ellent mondani, aki dühöng, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogyan ő akarja, aki rengeteget káromkodik, aki szerint a női gondolkodás ostoba és csak az értelmetlenségekre fókuszál, aki felpofozta többször is saját gyermekét, azaz engem, aki nem tud örülni egy szívből jövő ajándéknak, akár jelentős ünnepkor kapja, akár nem, akinek nincsenek önálló gondolatai, csakis az a hamis tudás, amit a jehovás kiadványokból szerzett meg.
Lehet, a legtöbb JT végtelenül kedves és nyugodt ember, talán azért azok, ha így van, mert teljes mértékben sikerült őket, a tudatukat manipulálni. Apám sajnos jobban szereti és tiszteli Jehovát, mint a saját családját. Én így látom, ezt tapasztalom. Minden JT-nek, köztük apámnak is, annyira átmosták az agyát, hogy ez a vég várás az én látószögemből egy beprogramozott, gépies cselekedet. Tehát nem valódi, szívből jövő érzelem. Egyszerűen csak féltik az életüket és inkább behódolnak.
Szóval, nekem többszörösen elegem lett a Jehova tanúiból, és meg tudom érteni azokat, akiknek a családtagjuk között vannak, vagy talán igyekeznek elszabadulni ettől a szektától, de nem tudják, hogyan tegyék ezt meg, akkor elmondom mindenkinek, hogy én mire jutottam a tapasztalataim és kutatásaim alapján.
Folyt. köv.
(névtelen)

Címkék: olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr638410598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a századik juh 2016.02.22. 12:58:49

Tanúságos történet, köszönöm, hogy megosztottad!

2016.02.22. 13:25:58

>>1998-ban történt, amikor először beszélt nekem nagymamám Jehova Tanúiról. Ő maga vérbeli, aktív tanú volt<<

- Az én nagymamám erősebb, mint a te nagymamád!

Akkor most újra...

Szóval, egy vérbeli tanú tízen?, húszon? éves korodban beszélt először neked Istenről?
Akkor is oly módon, hogy a szobába toppanék, és röpült feléd a nagyanyád, majd hirtelen megtorpant, és azt mondta:
"Pakoljatok, itt a világvége!"

Az én nagymamám nem sokat beszélt nekem Istenről, de szerintem csak azért, mert ő sem tudott róla semmit.
Ennek ellenér kisgyerekkoromtól fogva elvitt a templomba karácsonykor meg húsvétkor (apám még meg is verte ezért - a saját anyját!).

Én jelenleg tudod mire vágyom a nagymamámmal kapcsolatban?
Hogy én taníthassam őt arról az új világban, amiről ő nem tudott engem tanítani a régiben.

A többit még nem olvastam, mert leragadtam itt az elején, de talán ahhoz is lesz hozzáfűzni valóm.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2016.02.22. 14:11:43

Sokunknak megvan az emléke a nagymamáink vallásos neveléséről, amikor gyerekekként hallgattuk a történeteket angyalkáról, kisjézusról meg hasonlókról. Mondjuk az én nagyim sem volt piskóta, de a cikk beküldőjének a nagyija igazi 'vasorrú' lehetett:

"Olyanokat mondott nekem, hogyha továbbra sem akarok rendszeresen járni a gyülekezetbe, akkor a vég napján megöl majd Jehova és a testemet a vadállatok fogják felfalni. S ez őt (mamámat) nem fogja érdekelni, mert ő ezt úgyis túléli, ő már úgyis ott lesz az új földön."

"Egy kisebb magyarázkodást követően, hogy miért nem tudok hazamenni (igazából nem is akartam) végre kapcsolt, mert megkérdezte tőlem: "téged nem érdekel ez az egész?", én mondtam, hogy nem, mire közölte velem: "akkor meghalsz" és letette a telefont."

De valamiben mégis igaza lett a nagyinak: "Aztán, ahogy teltek az évek, nagymamámnak a beszámolói a gyülekezetben hallottakról, a folyóiratokban olvasottakból, hogy mi lesz a vég napján, egyre agresszívebbek és brutálisabbak lettek."
Mert a saját fia is ilyen személlyé vált sajnos a "vég idejére": "Apámból sajnos ez a tanúság, ez az egész rendszer egy agresszív személyiséget hozott ki. Az a típusú emberré lett, akinek nem lehet ellent mondani, aki dühöng, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogyan ő akarja, aki rengeteget káromkodik, aki szerint a női gondolkodás ostoba és csak az értelmetlenségekre fókuszál, aki felpofozta többször is saját gyermekét, azaz engem, aki nem tud örülni egy szívből jövő ajándéknak, akár jelentős ünnepkor kapja, akár nem, akinek nincsenek önálló gondolatai..."

2016.02.22. 18:45:28

Számomra a második bekezdésben leírtak is sántítanak.

"hiába azt láttam, hogy kedvesen mosolyognak egymásra az emberek. Mindig volt egy megmagyarázhatatlan érzésem, amit a legkönnyebben úgy írhatnék le: túl szép ez a sok kedvesség ahhoz, hogy igaz legyen."

- Ezzel igazából nem is tudok mit kezdeni.
Most akkor az a baj, hogy volt rajtuk sapka?

"Aztán minden évben mondta mamám, hogy milyen közel van a világvége, milyen közel van, nemsokára eljön."

- Ezt tíz éven keresztül hajtogatta, miközben én 9-ból 19 éves lettem. És még mindig bedőltem a nagyinak.
Igaz, közben nem olvastam a Bibliát, és nem győződtem meg arról, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok.

"Én akkor egyre feleslegesebbnek éreztem azt, hogy tanuljak, vagy hogy iskolába járjak, gondoltam minek."

- Kíváncsiság? Tudásvágy? Fejlődés? Célok az életben?
Ezek az újvilágban is jellemeznek egy embert.
Az újvilágban is tanulni fog mindenki.
(Fák az újvilágban is lesznek. Egy jó asztalosra az újvilágban is szükség lesz.)
Számolni-, olvasni tudás, szövegértés, memória fejlesztés, rendszerekben gondolkodás, összefüggések átlátása a bibliatanulmányozásban is előnyt jelent.
Az iskola az ismerethalmaz révén ezeket fejleszti ki egy emberben.
De úgy veszem ki, hogy a mesélő a Bibliát sem tanulmányozta, vagyis szellemileg sem itt sem ott nem fejlődött. Inkább csak örült, hogy nem kell tanulni.

Most idáig jutottam (eddig bírtam idegekkel).

A "folyt.köv" esélye 50-ről 20%-ra csökkent.

leslie07 2016.02.23. 06:14:51

@a századik juh: Nincs véletlenul olyan videófelvételed,amelyen rajta van a keresztelkedoknek tartott eloadás és a fogadalom,
amit a keresztelkedés elott, amikor elore ultetik oket elhangzik?

Hiába kérek itt segítséget volt vénektol,nem reagálnak.

Jó lenne az eloadás szovege is a fogadalommal
beszkenelve.

leslie07 2016.02.23. 06:16:54

@a jövő hírnöke: Én jelenleg tudod mire vágyom a nagymamámmal kapcsolatban?
Hogy én taníthassam őt arról az új világban, amiről ő nem tudott engem tanítani a régiben."

Pokolra szeretnéd jutattni a lekét . Micsoda ember vagy te?

a századik juh 2016.02.23. 18:59:31

@leslie07: megpróbálok szerezni, tudom,hogy sokan felvették.

a századik juh 2016.02.23. 19:03:46

@leslie07: angolul már megvan, keresem a magyart is pontosan.

"1. - 2. "On the basis of the sacrifice of Jesus Christ, have you repented of your sins and dedicated yourself to Jehovah to do his will?"

Jézus Krisztus áldozatának alapján megbántad-e a bűneidet, és odaszántad-e magad Jehovának, hogy az Ő akaratát cselekedd?

3. "Do you understand that your dedication and baptism identify you as one of Jehovah's Witnesses in association with God's spirit-directed organization?"

Érted-e, hogy az odaszánásod és a bemerítésed téged Jehova Tanúinak egyikeként azonosít abban a csoportban, ami Istennek a Szelleme által vezérelt szervezete? "

2016.02.23. 19:49:17

@leslie07:

>>Pokolra szeretnéd jutattni a lekét<<

- Nincs pokol.

2016.02.23. 19:53:58

@a századik juh:

És szerinted mit akar leslie07 kezdeni ezzel?
Jól kiforgatja - a démonokkal táncoló.
Segítsd csak!
Ezzel magadat ásod egyre mélyebbre.

Hogy kell neked ez a lelkület, az tisztán látszik.
De miért?
Mi vonz ebben téged?
Mit remélsz, milyen 'jutalmat' kapsz ezért?

2016.02.23. 20:39:11

Már értem.
Akkor legyen így.
Mégis megvolt a haszna.
A bibliai témákat még csak nem is értitek, ezért nem válaszolt senki sefatias bejegyzésére.
Régen még voltak néhányan - akik tudtak, érezték, értették valamelyest.
Ma már senki...
Ma voltatok utoljára a második helyen.

Üsd JT-t, meg pereld őket orrvérzésig, de már most megígérhetem, hogy veszíteni fogsz - ahogy mindig, az egész történelemben vesztett mindenki, aki Isten ellen hadakozott.

A szent szellem íratta ezt le velem.

Csók, a család!

Én nem az ellenséget kerestem itt, bennetek, sőt!
Isten a tanúm!

szövetséges 2016.02.24. 07:33:22

@a jövő hírnöke:
Te kaptál itt esélyt arra, hogy felébredj az agymosásból, de ha a hamis prófétát szeretnéd követni, lelked rajta. Sok bizonyitékot kaptál arra nézve, hogy becsap a társulat, de el sem gondotad, el sem olvastad. Nem mersz belegondoni sem,h mi van ha mégis igaz amit itt hallottál, és ezért a testület a hibás de te is felelsz érte,h hagytad magad félrevezetni. Kezdj el gondolkodni, csak ezt tudom kivánni neked.

leslie07 2016.02.24. 08:28:17

@a jövő hírnöke: Persze, maj a Halál angyalával a nem a Hádesz lovagol majd a Jelenések konyvében,
hanem a sírgodor.

Azt is elmagyaráznád, hogy hogyan ul majd fel a sírgodor a lóra?

Hajimemashite 2016.02.25. 12:57:45

@a jövő hírnöke: "a mesélő a Bibliát sem tanulmányozta..." Ebben az egyben igazad van kedves 'a jövő hírnöke'.

Üdvözöllek, én vagyok a mesélő, itt csak Hajimemashite.

Nem ismersz engem, pusztán egy rövid elbeszélés alapján állítottál fel rólam véleményt - ráadásul tévesen.
Igen, nem vonzott a Biblia tanulmányozás, sem az Ébredjetek vagy Őrtorony. Azt a lelkiterrort, amit gyerekként átéltem, nem tudta semmi sem helyrehozni. Próbáltam tanulmányozni, de nagyanyám ahelyett, hogy segítőkészen állt volna hozzá, csakis a hallálal fenyegetett. Így elvesztettem minden érdeklődésem, s az sem érdekelt, ha meghalok.

A szellemi fejlettség nálam nem a Bibliatanulmányozásban, egy hitrendszer követésében vagy akár az iskolában megszerzett tudásban mutatkozik meg. Sok minden érdekel, rengeteg tanulni való, mint a japán nyelv, az Univerzum, a természet megfigyelése, a tapasztalások, de egyáltalán nem azok az előre gyártott "tanítások", amelyet például a Jehova tanúi is tanulnak.

Az élet értelme a tudatod és a szívedben lévő szeretet fejlődése. Rég rájöttem erre. S ezzel a tudattal élek nap, mint nap boldogságban, harmóniában és békében.

2016.02.25. 13:05:05

@leslie07:

>>Azt is elmagyaráznád, hogy hogyan ul majd fel a sírgodor a lóra?<<

- És a pokol, hogy ül fel egy lóra?
(Ne tudd meg, most milyen arcot vágok! Alapvetően csodálkozót, de más motívumok is fellelhetőek rajta - a szemeim... igazából a szemeim árulják el az érzést, ami bennem dúl.)

2016.02.25. 13:35:04

@Hajimemashite:

Nem gondoltam, hogy magyar vagy (vagy Trianon által idegenbe taszított magyar).
Sokak írását lefordítják itt.
Ez nem mentegetőzés volt.

Ne haragudj, de nekem az akkor is zavaros.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztad meg, de azt is értem, hogy miért: Csak és kizárólag JT a hibásak.

>>nem vonzott a Biblia tanulmányozás<<

- Van ilyen, vannak ilyenek, sőt, ők vannak többen.
A világ szelleme mívelendi ezt.
Azt tudnod kell, hogy én nem hibáztatlak, nem okollak semmiért.

Szerinted minden jobb a bibliatanulmányozásnál, még a japán nyelv tanulása is.
De, tudod hány JT tanult meg egy másik nyelvet, a bibliatanulmányozás mellett?
És miért? Hogy segítsenek másoknak a bibliatanulmányozásban, a Biblia megértésében.

Hol, kitől hallottad, hogy a japán nyelv tanulása megment téged?
Az emberiség közös nyelve - amit Isten összezavart - NEM a japán volt, tehát japánul (és magyarul sem) fogsz boldogulni az új világban.

>>a szívedben lévő szeretet fejlődése<<

- Az emberek szívében lévő dolgokat senki sem ismeri - még te magad sem, a sajátodban lévőket - csak Isten.
Hogy lehet legalább közelíteni a jóhoz... valami jóhoz, ami által megérted a világot, és a világban önnönmagad?
Hogy igyekszel elsajátítani Isten gondolkodásmódját.
Ezt pedig csak egyetlen egy módon lehet: bibliatanulmányozás által.

Jelenleg mi felé haladsz?
Megöregszel és meghalsz (vagy idő előtt meghalsz).
Mi a terv - a kilátásaid tükrében?

Hajimemashite 2016.02.25. 14:11:47

@a jövő hírnöke: Én nem hibáztatom a Jehova tanúit, mivel nagymamámon kívül, évente egyszer találkoztam a tanúkkal, de akkor sem beszélgettünk, mert mindenki magamra hagyott. Egy sem jött oda hozzám, hogy ki vagyok, mi vagyok, segíthetnének-e. Amikor rám néztek, szúrós volt a tekintetük és összesúgtak a hátam mögött. Sőt, volt amikor láttam, hogy rólam beszélnek és kinevetnek. Olykor pedig röhögve mutogattak rám. Hibáztathatnám őket, de nem teszem.

Köszönöm az elemzésed, de nincs szükségem rátok. Olvasd vissza az írásod, nézd meg, hányszor hivatkozol a bibliatanulmányozásra. Az elmeprogramozás sajnos remekül működik nálad.

2016.02.25. 14:25:24

@Hajimemashite:

>>mivel nagymamámon kívül, évente egyszer találkoztam a tanúkkal<<

- Írod ezt úgy, hogy közben az apukád is JT, ráadásul az erőszakosabb fajtából, de neki sem sikerült elérnie azt, amit a halálodat kívánó nagymamádnak, hogy legalább egyszer elmenj az emlékünnepre?
Érted, hogy mit nem értek?

>>nézd meg, hányszor hivatkozol a bibliatanulmányozásra<<

- Mégis mire hivatkozzak?
Tanácsoljam neked az, hogy vegyél egy Ouija-táblát, és/vagy Tarot kártyát, és azokkal gyakorolj?

2016.02.25. 14:31:19

@Hajimemashite:

Én csak azt szeretném elérni, hogy tegyük rendbe a dolgokat - veled kapcsolatban is.

Nem tudom miért kell csúsztatni ahhoz, hogy kiderüljön, hogy valakinek miért rossz, miért érzi rosszul magát egy adott közegben.

Nekem eddig az van meg, hogy téged nem érdekel az igazság Istenről.
De ezért miért más a hibás!?
Magadban kéne elmélyedni, hogy felfedezd, mi ennek az oka, és nem másokat okolni.
Ha teljesen őszinte lennél, én innen a távolból is tudnék segíteni.
De amíg magadhoz sem vagy őszinte...

a századik juh 2016.02.25. 14:38:51

@a jövő hírnöke: "Ha teljesen őszinte lennél, én innen a távolból is tudnék segíteni."

vizet is tudsz fakasztani a sziklából?

2016.02.25. 14:57:44

@a századik juh:

Még nem próbáltam, de a nagy nyomorúság alatt az is előfordulhat.
Isten útjai kifürkészhetetlenek...

a századik juh 2016.02.25. 15:32:50

@a jövő hírnöke: nagy nyomorúság?

az mikor lesz?

Te miért mondasz ellene folyton a szervezet tanításának, miközben elítélsz másokat azért, mert nem fogadják el a szervezet tanításait?

Csak egy példa:

"Isten útjai kifürkészhetetlenek..." írod. egy 2011-es örtorony pedig ezt írja:

"1. Isten egy misztérium – Igaz ez?
Mit állítanak Istenről? „Isten útjai kifürkészhetetlenek.”

A Katolikus Egyház Katekizmusa ezt írja Istenről: „kimondhatatlan, felfoghatatlan, láthatatlan és megragadhatatlan” (26. o., 42. pont). A kereszténység sok egyháza azt tanítja Istenről, hogy egy misztikus Háromság része.

Mit tanít a Biblia? Jézus azt mondta, hogy áldásokkal jár, ha ismeretet szerzünk az egyedüli igaz Istenről (János 17:3). De megismerhetjük Istent, ha ő misztérium, egy titok? Isten nem rejtőzik el előlünk, éppen ellenkezőleg, azt szeretné, ha mindenki megismerné (Jeremiás 31:34)."
w11 10/1 4. o.

a századik juh 2016.02.25. 15:35:03

@a századik juh: :-) egy kicsit te leszek:

Aki azt írja, hogy Isten útjai kifürkészhetetlenek, az valójában a szentháromságban hisz.

a századik juh 2016.02.25. 15:39:13

„Isten útjai kifürkészhetetlenek. A Katolikus Egyház Katekizmusa ezt írja Istenről"

Ezek szerint te valójában egy katolikus vagy, aki elhiteti, hogy tanú, hogy így lejárassa a szervezetet.

Hajimemashite 2016.02.25. 16:49:45

@a jövő hírnöke: Nem tudom, kedves a jövő hírnőke, hogy miért vetted a fejedbe, hogy másokat hibáztatok. Ezt csak te gondolod így. Ha ti szeretettel várjátok az újvilágot, az a ti dolgotok. Hiszem és tudom, hogy létezik a Teremtő, aki megalkotta a világegyetemet és minket embereket is. Ahhoz, hogy ezt higgyem, nem érzem szükséget, hogy bármilyen valláshoz, hitrendszerhez csatlakozzak. Biztos létezik Isten, ez nem is kérdéses.

Sajnos, azt nem akarod észrevenni, hogy engem magadhoz (értsd: a szervezetedhez) hasonlítasz. Bennem látod a hibát, rám fogod, hogy én ítélkezek felettetek, miközben te kérsz engem számon egyfajta ítélkezéssel.

Rákerestem az előbb a jw hivatalos honlapjára, ahol a gyakori kérdésekben a "Miben hisznek..." cím alatt az utolsó pont ez:

15. Kapcsolat másokkal. Jézus ezt parancsolta: „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.” És azt mondta a keresztényekről, hogy ők „nem része a világnak” (Máté 22:39; János 17:16). Ezért igyekszünk mindenkivel jót tenni, ugyanakkor szigorúan semlegesek maradunk a politikai ügyekben, és nem vállalunk közösséget más vallásokkal (Galácia 6:10; 2Korintusz 6:14). Természetesen tiszteletben tartjuk mások döntéseit ezeken a területeken (Róma 14:12).

Látod az utolsó mondatot? Természetesen tiszteletben tartjuk mások döntéseit...

Te nem ezt teszed.

2016.02.25. 17:13:10

@a századik juh:

>>nagy nyomorúság?

az mikor lesz?<<

- Azt senki nem tudja.
Még Jézus sem.
Akkor én honnan tudnám?

Én csak annyit tudok, hogy lesz.
Sokan még ezt sem tudják, vagy ha hallottak is már róla, nem veszik komolyan, nem hisznek benne.

Én tudom, hogy miben kell hinni, és ezért ébren és életben vagyok:

www.youtube.com/watch?v=1_FJHbEX8FU&ebc=ANyPxKo1IGuBiQUaHGdW1u62RAWYlwYlHXhB97Jg9BX2Ik5-m9uiwiTg9EET0egJ6op9wToY-tjjgPQBLHg-9RdVluVM89xVNA

:)

a századik juh 2016.02.25. 17:19:12

@a jövő hírnöke: "Én tudom, hogy miben kell hinni"

Miben?

Watchtower pennsylvania inc?

Én eddig azt hittem, nem "miben" kell hinni, hanem "kiben", de remélem, felvilágosítasz, hogy miben kell hinni.

2016.02.25. 17:32:07

@a századik juh:

>>A Katolikus Egyház Katekizmusa ezt írja Istenről<<

- A legutolsó, ami érdekel, az a Katolikus egyház Katekizmusa.

"Az ismétlő, rendszerező órákon a frontális munka szókratészi dialógussal, katetikus módszerrel, vagy heterogén csoportmunka ugyanezekkel a módszerekkel jól használható, hiszen itt ki kell emelni az adott témakör legfontosabb részeit, meg kell mutatni a gyakorlati alkalmazhatóságot, a más fogalmakkal való kapcsolatot. Ez minden tanulónak szükséges, így itt nem szerencsés a differenciálás."

Csak ráutaltam valamire, de nem szókratészi dialógussal, katetikus módszerrel, ezért nem szerencsés a részedről a difirenceállt megjegyzésed, amit egy mindenki által ismert, de sokak által nem elismert idézet általam való beidézésére tettél.

2016.02.25. 17:35:09

@a jövő hírnöke:

Nyugodtan mond ki, amire a legelsőre gondolsz:
"Öööö, mi van?"

2016.02.25. 17:37:47

@a századik juh:

Ezt magamnak is elküldtem, mert nekem is ez volt az első, ami az eszembe jutott, de neked is elküldöm:

Nyugodtan mond ki, amire a legelsőre gondolsz:
"Öööö, mi van?"

Itt egy esély, hogy sok idő után végre egyetértsünk valamiben.
És miben?
Hogy nem értjük.

a századik juh 2016.02.25. 17:46:22

@a jövő hírnöke: "ezért nem szerencsés a részedről"

tehát: ha azt mondom, szentháromság, az sokak által ismert, ugye? és sokak által nem elismert.

A kérdés az, hogy szerepel-e a bibliában?

nem, nem szerepel

ezért a szervezet joggal írja, hogy habár sokan hisznek ebben, ez nem bibliai tanítás.

nomost: a szervezet ugyanígy kipellengérezi az általad említett, nem bibliai gondolatot, azáltalam belinkelt módon.

Úgyhogy: fordulj panaszoddal a műsorvezetőtestülethez, és ne velem perelj.

én csak imádott szervezeted véleményét ismertettem veled.

"Csak ráutaltam valamire, de nem szókratészi dialógussal, katetikus módszerrel"

kíváncsi vagyok, ha én nem szókratészi dialógussal, katetikus módszerrel azt mondanám a jw.org teremben, hogy imádom a paradicsom könyvet, akkor szóvátenné-e azt valaki?

nem kell gondolkoznod, nemrég az egyik testvérnő azt mondta ott, hogy imádja az unokáját.

vájtfülű észkombájn testvér be is rendelte a kisterembe, és helyi szükségletek is lett belőlle.

úgyhogy, ez, amit válaszoltál, KETTŐS MÉRCE!!!

mert töllem nem fogadtad el azt, amit a szervezeted tanít, és azt a módszert sem, ahogyan a szervezet által kinevezett papok cselekszenek hasonló helyzetben.

Én ennek mellékesen nagyon örülök!

:-)

2016.02.25. 17:51:09

@a jövő hírnöke:

De most komolyan.
Mert meg van az ideje a ...,
és meg van az ideje a ... .

Te hiszel... nem is, te tényként kezeled a nagy nyomorúság-, a vadállat és a hamis próféta-, Jézus második eljövetelét; Armageddont, ami lezárja és véget vet a jelenlegi világrendszernek; Jézus ezeréves uralkodásának, az emberek ez idő alti tökéletességre jutásának; Sátán újbóli elengedésének, hogy megkísértse az emberiséget; a gonoszok végleges pusztulásának a jelképes tűz tavában, és hogy akik jól döntöttek, azok számára megkezdődik az örökké tartó igazi élet?

a századik juh 2016.02.25. 17:53:18

@a jövő hírnöke: "Itt egy esély, hogy sok idő után végre egyetértsünk valamiben."

no, te sem kiselefánt vagy.

tájékoztatlak, hogy mi nagyon sok mindenben egyetértettünk már,legutóbb nem is olyan rég.

Kérdéseim, élcelődéseim nem neked szólnak, hanem az általad erőltetett énednek.

Én, úgy érzem, megértelek, és úgy gondolom, rengeteg mindenben egyetértünk, legalább is én egyetértek veled sok mindenben.

teszteljük:

Úgy gondolom, nagy valószínűséggel te már nem leszel AKTÍV, gyülekezetbe járó Jehova tanúja. Ha leszel is, megerőszakolva magadat, annak megint nem lesz jó vége, azaz nem huzamos ideig fog tartani.

Te is így gondolod?

2016.02.25. 17:53:45

Ecsém, már megint magamnak küldtem el!
Tényleg túl sokat írok.
Így olyan, mintha magamban beszélnék.
Kicsit lassítanom kéne.
Szerintem is.

a századik juh 2016.02.25. 18:06:53

@a jövő hírnöke: "Te hiszel... nem is, te tényként kezeled a nagy nyomorúság-, a vadállat és a hamis próféta-, Jézus második eljövetelét; Armageddont, ami lezárja és véget vet a jelenlegi világrendszernek; Jézus ezeréves uralkodásának, az emberek ez idő alti tökéletességre jutásának; Sátán újbóli elengedésének, hogy megkísértse az emberiséget; a gonoszok végleges pusztulásának a jelképes tűz tavában, és hogy akik jól döntöttek, azok számára megkezdődik az örökké tartó igazi élet?"

Értem, mire gondolsz,de a kérdéseid tele vannak pontatlansággal, amik botláskövek is lehetnek. Ezért ne szőrözésnek, szavakon való lovaglásnak, kákán is csomót keresésnek vedd:

"Te hiszel... nem is, te tényként kezeled "

vs

"A hit a remélt dolgok biztosítékon alapuló várása"

én nem kezelem ezt tényként, mert akkor nem lenne hitem.

"Armageddont, ami lezárja és véget vet a jelenlegi világrendszernek;"

nem armageddon fogja lezárni, és nem armageddon fog véget vetni a jelenlegi világrendszernek.

A Názáreti Jézus Krisztus lesz az, aki lerontja majd sátán munkáit.

"és hogy akik jól döntöttek" nem, ebben nem hiszek.

abban hiszek, hogy azok is megmenekülnek, akik rosszul döntenek, különféle okok miatt, de a Legfelségesebb látja majd a szívük indítékát, és hiszem, hogy a Szívek vizsgálója a szív rejtett emberének indítéka szerint ítél majd, és nem a testi ember cselekedete szerint.

2016.02.25. 18:07:22

@a századik juh:

>>kíváncsi vagyok, ha én nem szókratészi dialógussal, katetikus módszerrel azt mondanám a jw.org teremben, hogy imádom a paradicsom könyvet, akkor szóvátenné-e azt valaki?<<

- Ezt pont tőlem kérdezed?
Attól, aki imádja a paradicsom könyvet?
Aki emiatt a könyv miatt képes szembemenni az egész világgal - akár egyedül is?

Azért visszakérdeznék:
Miért is az lenne a legfontosabb, hogy mindenkivel tudassam a gyüliben, mondjuk egy nyakamba akasztott táblával, amire az van írva: Imádom a paradicsimkönyvet?
Annyi minden ellen lehet lázadni ebben a világban - és joggal -, én egyszerűen nem értem, hogy miért az ellen a kicsi jó (nem a legjobb, de jelenleg mindennél jobb) lázadsz.

a századik juh 2016.02.25. 18:08:24

@a jövő hírnöke:
"Kicsit lassítanom kéne.
Szerintem is."

:-D

mizu Légió?

:-)

2016.02.25. 18:15:47

@a századik juh:

Jehova Isten TÉNY volt Sátán számára (hisz szellemszemélykén látta), mégis ellen fordult.

Ádámnak és Évának TÉNY volt Jehova Isten, hisz látták mire képes, hisz beszéltek vele, mégis elfordultak tőle.

Jehova Isten TÉNY volt az izraelitáknak, a közvetlenül előttük jól látható módon kifejtett csodák miatt, de még sem hittek benne, ami azt mutatja, hogy sorozatosan elhajlottak (pl a 40 éves pusztai vándorlás is ezt mutatja).

Azért, mert valami tény, még hinni is kell benne.
A tény és a hit nem egymást kizáró ok, hanem egymást erősíti.

a századik juh 2016.02.25. 18:15:50

@a jövő hírnöke: "Annyi minden ellen lehet lázadni ebben a világban - és joggal -, én egyszerűen nem értem, hogy miért az ellen a kicsi jó (nem a legjobb, de jelenleg mindennél jobb) lázadsz."

nono.

én elösször csak kérdeztem. sokáig csak kérdeztem. nagyon sokáig kérdeztem. tudod: miért jó, ha kérdezünk... így kezdődik a mit tanít könyv.

Mivel nem adtak elfogadható választ, úgy jártam el, ahogy a mit tanít könyv tanácsolja: tovább kerestem a válaszokat. Nem foglalkoztam azzal

Megfogadni a mit tanít könyv tanácsát = lázadás?

"Mások amiatt nyugtalankodnak, hogy talán kínos helyzetbe kerülnek, ha kérdeznek. Megint mások úgy vélekednek, hogy jobb, ha az efféle kérdésekkel csak a vallási vezetők és tanítók foglalkoznak. Neked mi a véleményed?" (mit tanít könyv ala zrt)

2016.02.25. 18:18:40

@a századik juh:

Sokan vagyunk egy nagyon kis helyen.
Amikor az egyikünk jobbra fordul, akkor mindenkinek jobbra kell fordulnia.

a századik juh 2016.02.25. 18:22:54

@a jövő hírnöke: "A tény és a hit nem egymást kizáró ok, hanem egymást erősíti."

nos, pont most cáfoltad, hogy ez nem igaz. Figyeld csak:

"Jehova Isten TÉNY volt Sátán számára (hisz szellemszemélykén látta), mégis ellen fordult.

Ádámnak és Évának TÉNY volt Jehova Isten, hisz látták mire képes, hisz beszéltek vele, mégis elfordultak tőle.

Jehova Isten TÉNY volt az izraelitáknak, a közvetlenül előttük jól látható módon kifejtett csodák miatt, de még sem hittek benne, ami azt mutatja, hogy sorozatosan elhajlottak (pl a 40 éves pusztai vándorlás is ezt mutatja). "

Ezek az általad említett esetek mutatják, hogy hit nélkül lehetetlen közeledni Istenhez. Aki már tudja, és nem hiszi, az, véleményem szerint hasonlóan járhat, mit az általad említettek.

Ezenkívűl: sem sátán, sem ádám vagy éva, sem az izraeliták nem tudták, ki az a Jehova.

Egyrészt ilyen betűkombináció nem létezett a 13. századig, másrészt maga a Teremtő jelentette ki mózesnek, hogy senki mással nem ismertette meg előtte a nevét.

a századik juh 2016.02.25. 18:25:00

@a jövő hírnöke:
"akkor mindenkinek jobbra kell fordulnia"

mihez képest jobbra?

úgyis minden jobbra fordul majd...

2016.02.25. 18:57:41

@a századik juh:

>>én elösször csak kérdeztem. sokáig csak kérdeztem. nagyon sokáig kérdeztem<<

- Sőt, én még sokkal többet, sokkal tovább kérdeztem.
Ezért tartott a tanításom három évig.
Nehéz fejű, akadékos egy ember vagyok.

De miután megbizonyosodtam a saját szememmel a BIBLIÁBÓL, hogy minden úgy van, kötélnek álltam.
Másoknak még egyszer-egyszer hazudtam (nem az igazságról, csak úgy, mert ezért vagy azért azt tartottam célszerűnek, a kisebb fájdalomnak), de magamnak nem tudtam... nem tudok.
Ma már senkinek nem hazudok. Olyankor inkább hallgatok.

De ami fontosabb, ma már nem kérdezek, hanem a kérdésekre válaszolok.
Na jó, ez nem igaz :)
Mert szoktam kérdezni.
Már csak egyet, de azt sokszor: "Miért?"

2016.02.25. 19:02:49

@a századik juh:

>>mihez képest jobbra?<<

- Mindenhez képest jobbra - a 360° fokhon belül.

2016.02.25. 19:07:03

@a századik juh:

>>Ezek az általad említett esetek mutatják, hogy hit nélkül lehetetlen közeledni Istenhez.<<

- Én is pont erről beszélek.
A tények, a jól látható tények kevesek!
De mégis mit hallasz minden második embertől?
"Hiszem, ha látom."
És innentől kezdve ott folytatják, ahol abbahagyták, és eszük ágában sincs a Bibliában leírt tényeket - ami kifejleszthetné, megerősíthetné a hitüket.

a századik juh 2016.02.25. 19:15:36

@a jövő hírnöke: ""Hiszem, ha látom."
És innentől kezdve ott folytatják, ahol abbahagyták, és eszük ágában sincs a Bibliában leírt tényeket - ami kifejleszthetné, megerősíthetné a hitüket."

ugye az ilyen embereknek, akik tudatlanságban vannak, megbocsájt a Teremtő?

2016.02.25. 19:17:47

@a századik juh:

>>Megfogadni a mit tanít könyv tanácsát = lázadás?<<

- Lázadni a rossz ellen az lázadás?
Igen.
De miben merül ki ez a fajta lázadás?
Az ellenállásban.
Ellenállsz a rossznak.
Ez egy harc.
Régen is az volt, ma is az, és a jövőben is így lesz - amíg létezik a gonosz.
Amellett, hogy sportolók vagyunk, katonák is - Pál szerint is.
De ez csak és kizárólag önkéntes alapon működik.

Aláírom, sokan harcolnak (pl muzulmánok), de az a nem mindegy, hogy ki, mi ellen harcol valaki.
Te is harcolsz.
Ki, mi ellen?...

2016.02.25. 19:27:30

@a századik juh:

>>ugye az ilyen embereknek, akik tudatlanságban vannak, megbocsájt a Teremtő?<<

- Igen.
De mi van azokkal, akik tudatosan harcolnak a jó ellen?
Bevallom, nem tudom.
De nagyon remélem, hogy nekik is megbocsát Isten.
Én arra jutottam a bibliatanulmányozásom során, hogy Isten könyörülete sokkal nagyobb, mint egyesek gondolják (képes a vérvörös bűnt is hófehérré változtatni).
DE! - és ez egy nagyon nagy DE!
A számukra van a legkevesebb esély.
Mint már írtam, ha fel is támadsz, és tökéletes leszel (a testedben, elmédben), a szívállapotod csak rajtad múlik.
Vagyis, ha te így halsz meg, az új világban is benned marad a tüske.
ha neked most sem tetszik Isten rendszere, ahogy felhasznál embereket, akkor az új világban sem fog tetszeni neked.
Ott is lesznek feljebbvalók (Jézus és a társkirályai mellett itt a földön is), akik megmondják mi a helyes, mit hogyan kéne csinálni, akik feletted állnak, mert Isten kinevezte, megbízta őket.
Fog neked tetszeni?...

2016.02.25. 19:31:33

Gondolj bele: Tökéletes vagy, és mások tanítanak téged, mások mondják meg, hogy mit csinálj?
Ugye, hogy rosszul hangzik elsőre (és másodikra is)?

a századik juh 2016.02.25. 19:34:48

@a jövő hírnöke: Ha világos, és könnyen érthető választ adnak a "miért"-re, akkor igen.

Ha képmutatóak, és kettős mércét alkalmazóak lesznek...

na, ilyen Jézus királysága alatt nem lesz.

olyan se, hogy 100 évvel később pont ellentétét tanítaná majd Jézus annak, amit eredetileg.

a századik juh 2016.02.25. 19:40:29

@a jövő hírnöke: "Gondolj bele: Tökéletes vagy, és mások tanítanak téged, mások mondják meg, hogy mit csinálj?
Ugye, hogy rosszul hangzik elsőre (és másodikra is)?"

még harmadikra is apokrif...

"34Nem fogja többé így tanítani egyik a másikat, senki a testvérét: ‘Ismerjétek meg az Urat!’ Mert mindnyájan ismerni fognak engem, a legkisebbtől a legnagyobbig – mondja az Úr –, mivel megbocsátom bűnüket, és vétkükre nem emlékezem többé.«"

2016.02.25. 19:43:52

@Hajimemashite:

Én nem hibáztatok senkit, és nem a hibát keresem másokban - így benned sem.

Mások leírnak valamit, én meg leírom, hogy mit nem találok kósernek benne.
De ez pusztán csak egyről szól: "Gondold újra!"

Nézem, hogy mi jut, mi marad másoknak, akik nem tudják elfogadni a tényeket Istenről.
Mennek szanaszét a világba, és vagy újra ateisták lesznek, vagy keresnek maguknak valami igazság közeli élményt más vallásokban.
De ha még nem is tudják, érzik, hogy az nem jó.
Kompromisszumot kötnek, kezdik megváltoztatni a gondolkodásukat, mert görcsösen akarnak valami másban hinni - leküzdve, leértékelve magukat, és a sz igazság iránti vágyukat.
Csak szenvedés az egész!
Persze másoknak azt írják/mondják, hogy megtalálták, de ez csak csontváz a szekrénybe, ami előbb-utóbb ki fog hullni onnan.

Én nem ellened vagyok!!!

a jövő hírnöke (törölt) 2016.02.25. 19:51:25

@a századik juh:

Ezer év?...
Szerinted mire kell ezer év?
A szívedbe írva az alap lesz!!! (amit már ma kéne, kellene tudnod)
De aztán új könyvek nyittatnak meg, egy új dimenzió nyílik meg Istenről, Jézusról, az emberi létről, és a létezésének az értelméről.
Azokat ki mondja el, ki értelmezi nekünk?
a tökéletes elme nem arról szól, hogy mindent tudsz - tanulás nélkül -, hanem arról, hogy mindent képes vagy megérteni, befogadni.

a századik juh 2016.02.25. 19:53:39

"Nézem, hogy mi jut, mi marad másoknak, akik nem tudják elfogadni a tényeket Istenről."

a zrt "tényeit" vagy a biblia tényeit?

"Ha megmaradtok az én beszédemben, bizonnyal az én tanítványaim vagytok,
32
és megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz titeket."

nos, ez marad...

a jövő hírnöke (törölt) 2016.02.25. 20:02:55

@a századik juh:

Miért nem tudsz... miért nem tudunk továbblépni?
Ha csak Biblia igazságairól lenne szó, tudod hol járnánk már?
Az egekben!
Te mindig visszakerülsz, visszalépsz, próbálsz engem is visszarángatni az alapokhoz.
Van Isten?
Jézus Isten fia?
A "Szentlélek" személy?
Háromságtan?
A Biblia Isten szava?
Az Ördög bennünk lakozik, vagy egy valós személy?

Hosszú-hosszú évek teltek el!
Miért tartasz még mindig itt?

a századik juh 2016.02.25. 20:18:22

@a jövő hírnöke: "Miért nem tudsz... miért nem tudunk továbblépni?
Ha csak Biblia igazságairól lenne szó, tudod hol járnánk már?
Az egekben!
Te mindig visszakerülsz, visszalépsz, próbálsz engem is visszarángatni az alapokhoz.
Van Isten?
Jézus Isten fia?
A "Szentlélek" személy?
Háromságtan?
A Biblia Isten szava?
Az Ördög bennünk lakozik, vagy egy valós személy?

Hosszú-hosszú évek teltek el!
Miért tartasz még mindig itt?"

összekeversz valakivel. egy éve sem kommunikálunk egymással, szerintem, nemhogy hosszú hosszú évek óta.

te vagy az, aki folyamatosan rá akarsz beszélni engem, hogy a háromságban hiszek.

válaszolok: "Van Isten?" van

"Jézus Isten fia?" igen

"A "Szentlélek" személy?" igen

"Háromságtan?" én nem hiszek benne, ezredik vádaskodásod után se!

"A Biblia Isten szava?" én úgy hiszem

"Az Ördög bennünk lakozik, vagy egy valós személy?" hát... hogy bennetek lakozik-e, ezt beszéld meg magaddal... :-) de szerintem valós, aki bennünk is lakozhat, miként Júdásba is belement.

a jövő hírnöke (törölt) 2016.02.25. 20:35:56

@a századik juh:

Én nem tudom.
Bevallom, amellett, hogy sok mindent nem tudok, sok mindent tudok.
Én úgy emlékszem, hogy azt írtad, voltál már jelen más néven.
Soha nem akadtunk volna össze - a korábbi neveden -, soha nem olvastál, soha nem volt véleményed?

Én valójában nem azt írtam, hogy évek óta nem értjük meg egymást, hanem azt, hogy te évek óta ismered az igazságot, de évek alatt sem jutottál előre egy lépéssel sem.

Azt írod a "Szentlélek" személy.
Szerinted kik mondják, hiszik, hogy a "Szentlélek" személy?
Igen, ők.
Ismersz olyan NEM háromséghívőt, akik szerint a "Szentlélek" nem személy?
Akkor te hoztál valami új megközelítést a rendszerbe.
Te kitaláltál valami újat. Szerintem védesd le, hogy ez a tiéd, csakis a tiéd legyen.

a századik juh 2016.02.25. 21:03:00

@a jövő hírnöke: igazad van, jól emlékszel. akkori írásaim hithű tanúként mindíg a szervezet és a tanúk mellett álltak ki, kételkedés és ingadozás nélkül.

úgy, mint te. na jó, tudom, hogy ezt nem vállalod, úgyhogy ezt írom: hasonlóképp, mint te.

valójában jelen helyzetben tudom, hogy a szent szellem, vagy szentlélek több, mint puszta erő, de nem vagyok még biztos abban, mi is valójában, ezért erről nem is írok többet, csak annyit, hogy nem hiszem, hogy csak erő lenne.

örültem az építő, kellemes eszmecserének, szép estét kívánok.
süti beállítások módosítása