EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Ez a Tékozló Fiú...nem Tékozló KÖZÖSSÉGMEGVONÁS!!!

2015.07.14. 11:00 | Johnny Joker | 20 komment

Címkék: képek kiközösítés

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr637627086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2015.07.14. 11:55:46

@Vízben járt: Angolul ez egy gyengébb szójáték a son / shun szavakkal, de a tartalom szerintem azért valamennyire kibogozható. :) Isten szerető Atyaként bánik hazatérő gyermekeivel, miközben az Őrtorony közösségmegvonással és egyéb hasonló törvényekkel kívánja összetartani a vallásukat. Az Atya soha semmivel nem kényszerítette a fiát, hogy térjen haza, míg akik a közösségmegvonást gyakorolják, azok pontosan ezt teszik, miközben a szervezetüket lényegében Isten helyébe állítják. Így végül is ők tékozolják el a saját egykori tagjaikat, ráadásul valahogy úgy viselkednek, mint a példázatbeli idősebb testvér az apjával...

Ajánlott olvasmány: Timothy Keller: A tékozló Isten - és két elveszett fia, Harmat - Koinónia, Budapest, 2013

ORION 2015.07.14. 15:00:28

A tékozló fiú mikor elment otthonról és Istentől elidegenült életet élt Ő ettől még továbbra is fiú maradt, még ha nem is élt szent életet akkor is! Aztán mikor magához tért és eszébe jutott ki is Ő és még Atyja is van neki hazament.Az apa magához fogadta mintha mi sem történt volna. A tékozló fiú soha nem lett volna hazafogadva és elfogadva ha nem lett volna eleve fiú. Azért tékozló a neve mert saját magát közösítette ki a családból, nem az apa tette ezt. Ahogy a Kolosséban mondja 1,21
Ti régebben távol éltetek Istentõl. Gondolkodásotok szerint és gonosz tetteitek miatt Isten ellenségei voltatok.

Kol 1,22
De Jézus most mégis kibékített benneteket Istennel. Ez Jézus Krisztus halála által történt, amikor Jézus itt élt a földön, emberi testben. Isten ezt azért tette, hogy szentek, hibátlanok és ártatlanok legyetek, amikor majd maga elé állít benneteket. (ISTEN TETTE NEM MI TESSZÜK!!!)

Az Atya irántunk való szeretete mely Jézus Krisztusban lett kijelentve okozza hogy eltávozik belőlünk a hazugság magunkról és az Atyáról és haza tudunk futni Hozzá.Hogyan fogad minket az Atya látszik a képen!!!Ébredjetek kik vagyunk és otthon találkozunk!

Vitatkozo 2015.07.14. 21:46:36

@Columba: Az igaz, hogy magában a bibliai történetben az Atya nem kényszerítette a fiát arra, hogy hazajöjjön. Viszont a fiú mégsem saját önszántából jött haza. Annyira leszegényedett, hogy már a malacokat is irigyelte. Tehát a körülmények számára annyira rosszul alakultak, hogy pusztán létfenntartásból jött haza. Képzeljünk el egy olyan történetet, melyben a fiú nem ennyire trehány, hanem külföldön karriert csinál, és az apja által ráhagyott vagyont megszázszorozza. Vajon akkor is hazajött volna? Másrészről talán a másik testvérnek nem volt igaza? Ezt a trehány alakot ennyire értékelte az Atya, ő pedig, aki otthon húzta az igát, még barátaival néha nem is mulatozhatott? Ezt nevezik igazságosságnak? Ez inkább egy rabszolgákat kihasználó mentalitás visszatükröződése, amely arról szól, hogy azt a lovat kell ütni, amelyik húz.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2015.07.14. 22:05:57

@Vitatkozo: Erre csak azt tudom mondani, hogy ha valóban érdekel a történet, akkor esetleg nézz utána ennek a könyvnek, amit említettem, ha írhatok neked ilyet. :-) Nem hosszú a könyv és nem is valami nagy összeg, viszont elég jó elmélkedések vannak benne emlékeim szerint. És ebben a példázatban tényleg rendkívül sok minden van. Ezek a kérdések, amiket feltettél ugyanúgy felmerülhetnek, mint ahogyan még jó néhány másik is. Keller pedig jó író, és mély gondolatai vannak. :)

Zalahusztra 2015.07.14. 22:17:51

Engem száz traktorral sem lehetne visszahúzni, ebbe az amerikai szabadkőműves bandába !!!!

ORION 2015.07.14. 22:47:43

@Vitatkozo: ˇ"""aki otthon húzta az igát, még barátaival néha nem is mulatozhatott? Ezt nevezik igazságosságnak? Ez inkább egy rabszolgákat kihasználó mentalitás visszatükröződése, amely arról szól, hogy azt a lovat kell ütni, amelyik húz."""
Én meg azt mondom hogy a nagy fiu bunkó!Ki mondta neki hogy ne mulasson?? Senki!
Mért nem vágta le a tulkot ha kellett neki??Az övé!
Ki mondta neki hogy dolgozzon?? Senki!Volt rengeteg szolgájuk!
Még ő vergődik mikor hazajön a sokat szenvedett testvére!Szóval BUNKÓ!
Nagy fiam, te mindenkor Velem vagy, és nincs semmi baj veled!
"O pedig felelvén, monda atyjának: Ímé ennyi esztendotol fogva szolgálok néked, és soha parancsolatodat át nem hágtam: és nékem soha nem adtál egy kecskefiat, hogy az én barátaimmal vígadjak.
Mikor pedig ez a te fiad megjött, a ki paráznákkal emésztette föl a te vagyonodat, levágattad néki a hízott tulkot.
Az pedig monda néki: Fiam, te mindenkor én velem vagy, és mindenem a tiéd!
Vígadnod és örülnöd kellene hát, hogy ez a te testvéred meghalt, és feltámadott; és elveszett, és megtaláltatott. "

Vitatkozo 2015.07.15. 07:43:15

@ORION: Miért lenne a nagy fiú bunkó? "soha parancsolatodat át nem hágtam: és nékem soha nem adtál egy kecskefiat, hogy az én barátaimmal vigadjak" - Olvasod? A parancsolataidat át nem hágtam. Tehát az Atyjának voltak parancsolatai. Az Atyja nem engedte meg, hogy a barátaival vigadjon. Most azt rovod a nagy fiú rovására, hogy Atyja parancsolatait betartotta?? Ezért bunkó??

Vízben járt 2015.07.15. 07:56:38

Jó ez a történet, mert sok mindent megmutat:
A kisebbik nem azért ment haza, mert legatyásodott, hanem azért, mert rájött, hogy az otthon mégsem olyan rossz, mint amilyennek beállította saját magának. Én is ilyen voltam régen, tudom mit élt át. :DDDDD
Nem voltak olyan egetverő kemény szabályok otthon, sőt... de hát a szabadságvágy az egy mocskos hazugság, utána jöttem rá, hogy igazán szabad otthon vagyok.

Viszont a másik fiú meg nem használta ki a szabadságát, saját magát verte igába és képes volt az apjára kenni, pedig az apa nem volt vétkes.

ORION 2015.07.15. 09:47:43

@Vitatkozo: Mutasd meg hol az a parancsolat hogy ne mulass ??? Hol mondja a NAGY FIUNAK hogy dolgozz mint a rabszolga ?? A MAGA FEJE UTÁN MENT ÉS MAGÁNAK SZABOTT TÖRVÉNYEKET és azt gondolta igy ő lessz a fasza gyerek.Pedig tévedett mert az Attyuknak egyformák mind a ketten.Egyformán szereti őket.
Mit jelent az szerinted hogy MINDENEM A TIÉD???
A legnagyobb bunkósága hogy nem ismeri és nem gyakorolja a kegyelmet!!!SZÓVAL BUNKÓ MINT A VALLÁSOK!!!

ORION 2015.07.15. 15:08:13

@Vízben járt: Te is tékozló fiu vagy mint én?!Az iga nem nekünk való!!!

Vízben járt 2015.07.15. 18:05:10

@ORION: Kérdés, hogy melyik a valódi iga :) Amire én azt hittem, hogy iga, az volt a szabadság és amire azt hittem, hogy szabadság, az a pokol volt.

Rovarölő 2015.07.15. 18:10:15

@ORION: Most nagyon mellé ütöttél a cimbalomnak!
Ez egy példázat volt és a példázatokban nem szokták vázolni az általad igényelt részleteket! Ezért nyilván nincs szó benne, hogy tilos volt a hűségesnek mulatni, meg bulizni!
Vitatkozóval nem vitatkoznék, mert igaza van, bár a példázat nem ezt szerette volna kidomborítani!
A rossz kölök a leírásban tényleg olyan volt, mint a menekültek, érdekből ment haza, de nem is ez a lényege, hanem az, hogy az apja ennyire örült a dolognak!
A hűséges csávót nem bunkóznám le, mert emberileg tök igaza volt!
Így van ez ma is. Valaki végig szolgálja Istent egész életében, míg más éli életét, hogy öröme is legyen, aztán a végén csúszik vissza, amikor kaki van a palacsintában és ő lesz a tékozló, de visszatérő ünnepelt!

ORION 2015.07.15. 20:37:31

@Rovarölő: Tudod tesó én nem gondolom hogy annyira félre muzsikálnék!Én szeretem vázolni a dolgokat.Az ember szemszöge vagy szokásai nem érdekelnek ha az Isten szemszögével megy szembe!
Itt ez a helyzet!!!Hogy látja Isten és hogy látja az ember???
---mert emberileg tök igaza volt!---Isten szerint mégsincs igaza!
"Vígadnod és örülnöd kellene hát, hogy ez a te testvéred meghalt, és feltámadott; és elveszett, és megtaláltatott. "

ORION 2015.07.15. 20:49:36

@Rovarölő: .""" Valaki végig szolgálja Istent egész életében, míg más éli életét, hogy öröme is legyen,"""--ezt nem nagyon értem?Istent szolgálni a legnagyobb öröm a világon szerintem persze!!!

Rovarölő 2015.07.15. 21:07:51

@ORION: Ezen nem veszünk össze! Istent szolgálni nem a legnagyobb öröm, a bűnös emberi érzések és kívánságok alapján!
Én ismerek jobb dolgokat is, amit Isten plántált belém, pedig nem díjazza! Alkotott embert kívánságokkal, de aki élne vele, azt elítéli!
Élj a mának úgy, hogy képmutatás nélkül jól érezd magad és ne aggódj, mit hoz a holnap, mert minden napnak meg van a maga baja!
Azért figyelj oda, mit tartasz isten nézőpontja szerint, mert sokan, sokféleképpen beszélnek ugyan erről és tévelyegnek Isten nevében!
Használni kell az eszünket is, az nem bűn, esetleg sok "komoly" szellemi ember kiakad, de mindenkit vissza lehet akasztani.
Nem kell erőltetni a mindenkivel való "egyetértést", mert az nem segíti a barátságokat!
A barátok nyugodtan értelmezhetnek különbözőképpen is dolgokat, mert az értelmes viták csiszolják egymást!

ORION 2015.07.15. 21:33:32

@Rovarölő: Tökéletesen egyetértek veled!Élvezem habzsolom az életet!!!Mulatok vigadok amit csak tudok megteszek hogy jól érezzem magam!!Isten is ezt akarja!

ORION 2015.07.19. 15:07:24

Lehet hogy más példázat ez de nagyon érdekes lehet valakinek, a tanuknak is.Szerintem!!
2 Félelemkeltő példázat??!--Egy vita részlete.

" Éva -lásd tíz szűz példázata pl.Már most vizsgálati ítélet van a mennyben.Mikor Jézus 2.-szor eljön -lásd juhok és kecskék példázata-az igaz élők-akik megmosták ruhájukat a bárány vérében-elváltoznak.Romolhatatlan testet kapnak.Jön az igazak feltámadása-az első feltámadás.2.-szor feltámadottak-a kárhozatra -az ítélet után örök halálra támadnak fel.

Antal- Nem félelem keltő a számomra egyik példázat sem. Isten Igéje nem félelem keltő a számomra. Isten Igéje az Ő kegyelmét és feltétel nélküli szeretetét közvetíti felém. Talán azért vagyok nyugodt, mert megértettem, hogy nem emberek ítélnek felettem. Isten nem adott felhatalmazást erre senkinek. Az ítéletet,amit a cselekedeteim miatt el kellett volna szenvednem, azt pedig Ő szenvedte el helyettem. Amit nekem kellett volna fizetnem, Ő fizette ki. Kedves Éva, én egy olyan ember vagyok, mint az irgalmas samaritánus példázatában a félholtra vert kirabolt személy. Én nem tehettem semmit, hogy az életem megmeneküljön. Jöttek papok és én próbáltam, kedves Éva, higgye el nekem tényleg próbáltam feltápászkodni és úgy csinálni, mintha élnék. Azután jöttek egyházi szolgálók és én megint csak megpróbáltam beleadni mindent. De mit adhattam volna az életemért, amikor nem volt semmim. Engem irgalomból mentett meg egy Személy. Felvett, elszállított egy csodálatos helyre. Ápolt, és mindenért fizetett. Majd megbízott másokat, hogy ápoljanak tovább. Annyira gondoskodó volt, hogy még figyelmeztette is őket, hogy ha úgy gondolják, hogy a sajátjukból adnak, Ő visszajön és kiegyenlíti a számlát. Kedves Éva. Lehet hogy én rosszul értelmezek sok mindent, de tudom, hogy Ő engem megmentett és ezért én nem tehettem semmit. Amit viszont megtehetek ezek után azt meg is teszem. Úgy hiszem, hogy Isten szeret engem, és önt is szereti.Nekem nem probléma, hogy ön hogyan és mennyit ért a Bibliából. Isten kegyelmét hiszem az ön életében is."
süti beállítások módosítása