EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 82.

2015.01.16. 19:00 | Johnny Joker | 6 komment

Sziasztok!

Mióta rátaláltam erre az oldalra, gyakori olvasója vagyok, és a személyes történetek példáját követve gondoltam én is digitális tollat ragadok és lefirkantom a személyes tapasztalataimat Jehova Tanúival kapcsolatban ide a monitor üvegére. Nehezen szántam rá magam az írására, lévén, hogy nem vagyok se gyorsgépelő se újságíró (és utálok magamról beszélni). Magamról annyit, hogy 28 éves srác vagyok a Balaton déli partjának vonzáskörzetéből (vagyis Somogy megye).

Ez is amolyan családi sztori lesz a többi hasonló történet mellé ráadásnak, hogy aki esetleg hasonló cipőben jár okulhasson belőle, érezze, hogy a problémáival bizony nincs egyedül. Nyilván ahány ház annyi szokás, vagyis e történet is egyedinek fog tűnni a maga nemében, de biztos lesznek hasonlóságok más emberek tapasztalataival is. A történet írása közben igyekszem egyszerűen, egyértelműen és elfogulatlanul fogalmazni (kerülöm a hivataloskodó fogalmazást). Mivel én is ember vagyok az is előfordulhat, hogy néhol elragadtatom magam és elkezdek személyeskedni, esetenként trágárkodni (de szókimondani biztos). Ha ez téged zavar, kérlek, ne olvass tovább (vagy cenzúrázd ki, kedves közzétevő – Nem tettem. A közzétevő.). Nem állítom, hogy a szervezet tanúi gonoszak, jórészt csak családi vonatkozásokból, saját tapasztalatokból tudok kiindulni, ezt kérlek, vedd figyelembe.

A történet réges rég (egy messzi-messzi galaxisban :-) kezdődik, van talán 15 vagy több éve is, (konkrét időpontokra nem igazán emlékszem, ekkor még gyerek voltam), hogy anyámat felkereste néhány idegen a JeTa testvériség bolygójáról. (JeTa értsd: Jehova Tanúi :-) És hipp-hopp egyszer csak tanú lett. De komolyra fordítva a szót, homályosak a kezdet emlékei. Mivel gyerek voltam nem igazán emlékszem, egy bibliatanulmányozást kivéve a lakóhelyünkön (község). Gondolom én és a húgom több ilyen tanulmányozáson részt vehettünk, mert lévén, hogy nálunk a családban az alkoholizmus már-már családi tradíció, anyám nem mert apámmal hagyni minket. Apám hál'Istennek nem az az agresszív típus, ha iszik, de azért "világát nem tudja". Öreganyám a szomszédban lakott, de a probléma vele is ugyanaz volt, így akarva akaratlanul is kötelezően ajánlott volt gyerekfejjel eljárnunk ezekre az "összeröffenésekre". (Majd később "összejövetelekre" és "kongresszusokra" is). Én már akkor is szabadszellemű voltam, nem szerettem, ha irányítani akarnak, rám erőltetni, kényszeríteni valamit. (Szerintem ezzel mindenki így van.) Utáltam ott dekkolni és hallgatni az akkor nekem még unalmas beszélgetést, az egy helyben ücsörgést, hogy nem bandázhatok a pajtásaimmal. A kedvencem a kongresszusokra járkálás volt, pláne ha többnapos :-). Ott aztán ha a stadion tribünje közepén ültünk, se ki se be... az egész napot végigülhettük pár szünettel, pl. ebéd. Engem nem tudott lekötni, amiről ezeken a "konferenciákon" :-) beszéltek. Egyszer anyám beleegyezésével el is csatangoltam a stadionban enyhíteni a kilóméterhiányomat. Mivel nem "szabad akaratomból" voltam ott nekem hatványozottan mesterkéltnek tűnt az egész. Ami pozitívum volt ebben a helyzetben az talán az volt, hogy alkalmam nyílt független kívülállóként megfigyelnem ezt-azt. Azért írom ezt így "felnőtt"fejjel, mert nekem az jött le ezekből az "összejövetelekre" járkálásokból, hogy egy csapat ember összejön minden vasárnap egy kis örömködésre (esetenként jópofizásra is szerintem) egy terembe, ahol vasárnapi ebédként úgymond "szellemi táplálékot" szolgálnak fel. Csak mostanság, "felnőtt" fejjel esett csak le, hogy anyám miért lett JeTa. Mert az asszimetrikus családi közegünkből ebbe menekült! Később a húgom is követte őt, azóta is tanúk. Persze mikor anyám tanú lett egyből elkezdték bírálni, főleg apám és apám anyja (a mamám, a szomszédunk).

Mondanom se kell ez nem, hogy segített volna, az ellentétek még jobban elmélyültek. Ment hosszú éveken keresztül az alkesz családokra oly jellemző "szövetségesdi", majd évekkel később a keserű beletörődés. Válni (és változtatni) nem akart anyám, anyagi okokból, és szerintem a "tanok" hatására se, ez mindig is vitatéma volt kettőnk között. Meg talán azért se, mert ő mind a mai napig külső segítséget vár szinte mindenben, ahelyett hogy a sarkára állt volna. Ez mondjuk a húgommal nekünk se sikerült még. (A tátott száj és sült galamb esete...) Visszatérve, mindkét oldal minket, akkor még gyerekeket akart meggyőzni a saját igazáról, ellenségként beállítva a másik blokkot. (Tipikus politikus mentalitás :-) Hogy jobban értsd két "rezsim" uralkodott nálunk: 1. anyám, aki próbált úgymond domináns szerepet betölteni a családban apám helyett/rovására. 2. öreganyám és apám, akik szapulták anyámat a "hite" miatt. Tehát én és a húgom (a nép) két tűz közé kerültünk, sikerült is állandó bizonytalanságban felnőnünk, ez és az alkoholizmus következtében fellépő csóróság miatt.

Anyám,- visszatérve a dominálni akaró szerepére- talán azért lett ilyen (vagy ez is közrejátszott), mert az alkoholizmus teljesen aláásta apám tekintélyét mint családfőét. Próbálta is sugalmazni anyám a nevelésével azt mintha csak 3 fős család lennénk a 4 helyett. (Uszítás, lásd fentebb.) Én változatlanul nem akartam "behódolni" egyiküknek se (na jó azért néha sikerült), a saját oldalamon álltam. Talán ezért érezhette anyám, hogy nehezen kezelhető vagyok, pedig csak ő ismert félre. Ha gyerekként nem csináltam meg a kiadott munkát (lévén apámra nem lehetett számítani), hanem inkább megszöktem és a haverokkal lógtam, hogy addig se legyek otthon, akkor anyám ezt engedetlenségnek, lustaságnak címkézte felém. Ezen "megállapításainak" állandóan hangot is adott hol a kuncsaftjainak (ekkor még varrónőként dolgozott otthon), hol a boltban, buszon, hol pedig összejöveteleken, néha még hallótávolságra tőlem is! Igazából tök mindegy volt, hogy ki, csak valaki hallgassa meg az ő panaszáradatát a családi szennyesről. Mivel állandóan depressziós volt a családi közeg miatt, így semminek se tudott örülni. Ha néha napján megcsináltam, amit mondott akkor meg folyton csak a hibákat kereste benne. (Hülyének, alkalmatlannak címkézés.) Így már érthető, miért bújtam ki a feladatok alól és miért kezdtünk egyre jobban eltávolodni egymástól (gyerekként!), ami azóta is tart. És ezen a ponton nem tudtam hova tenni azt a kettősséget, amit ő képviselt. Otthon ment állandóan a dorgálás, címkézés, a "gyülekezetben" meg a jópofi. Kérni sohasem tudott, mindig a tekintélyelvű diktatórikusság révén akart parancsolni. Ezzel csak azt érte el nálam, hogy eztán már "csakazértse" csináltam meg, amit mondott. Igazából soha nem éreztem úgy, hogy elfogadott volna olyannak amilyen vagyok, mert saját magát sem tudta/tudja elfogadni. Teljesen félreismert engem, és erre csak "felnőtt" fejjel jöttem rá. Kicsi gyerekként még éreztem a szeretetüket, de mikor elkezdek "kialakulni" a családi dolgok az érzés is elillant. Talán azért mert a felgyülemlett stresszt így vagy úgy, de rajtunk vezette le. Mindig azon gondolkodtam, hogy miért van az, hogy a pajtásaimnak szép házuk van, normális ruháik, finom kajájuk, jó játékaik, a szüleik aranyosak és hogy nálunk miért nincs ez? Visszatérve, sokszor azt éreztem mikor "kiadta az ukászt", hogy nem az én dolgom lenne ez hanem az övék ha már egyszer gyereket vállaltak. Ezt sokszor a fejükhöz vágtam, az igazság persze nem tetszett nekik. Mikor veszekedésre került a sor és előjött a pofátlanul őszinte énem arra az volt a reakció, hogy anyám egyszerűen túlkiabált, ahelyett, hogy beismerte volna szülői felelőtlenségét, apám dettó. Mindig jöttek a különböző érzelmi zsaroló technikáikkal és a mentegetőzéssel. Szóval lényeg a lényeg, anyámnak elég bénán sikerült átültetnie a "tanokat"a gyakorlatba, de ez mindmáig az önismeret hiányából fakad szerintem. Tudom, hogy folyton őt emlegetem, de gyerekként őtőle vártuk a változást a húgommal, apám menthetetlen iszákossága miatt! Visszatérve írásom eredeti céljához, ezt a döbbenetes negatív változást, bár homályos az emlék, az után lehetett hatványozottabban tapasztalni, hogy JeTa lett. Eluralkodott rajta is ez a "világvégearmageddon" hangulat. Minek dolgozni, bármit is csinálni, változtatni a dolgokon, hogy jobb legyen, úgyis mingyá' itt a vég. Gáz, hogy némely JeTák mindenüket erre az egy kártyára teszik fel és ennek megfelelően élik le hátralevő életüket, abba bele sem gondolva, hogy maguknak és másnak milyen testi-lelki, netán anyagi problémákat okoznak ezzel. Szerintem itt is a tanok értelmezésével van a probléma. (Ez a félreértelmezés az oka annak, hogy ennyiféle "vallás" van.) Nem értek hozzá, de szerintem Jézus nem ezt tanította...

A másik személyes tapasztalatom: egyszer gyerekként, nem fakultatív módon részt vettem egy vasárnapi összejövetelen, és aki tartotta az előadást szóba hozta a tipikus "a mi vallásunk a frankó, ha nem állsz be a sorba el fogsz kárhozni öcsém!" agymosó témát. Persze biztos nem így fogalmazott, csak leegyszerűsítettem. Ez engem gyerekként eléggé szíven ütött lévén, hogy anyám is ezt hajtogatta. El is gondolkodtam komolyan rajta és végül arra a következtetésre jutottam (gyerekként!), hogy én, - csak azért, hogy "megmeneküljek" - inkább nem leszek a tagja ennek a szektának. Nem veszem fel a "muszáj mellényt" csak azért, hogy bekerüljek a "paradicsomba" függetlenül a tetteim jó vagy rossz mivoltától...

Szerintem nevezhetjük paradicsom helyett akár "Új Világrendnek" is. Ez szerintem szánalmas és ellenkezik az elveimmel, hogy valaki csak azért tesz, vagy nem tesz meg valamit, lép be valahova (szervezetbe), hogy ebből hasznot húzzon magának, figyelmen kívül hagyva a valódi tanításokat. Itt világosodott meg számomra már "felnőtt" fejjel, hogy anyám azért lett tanú, mert ebbe menekült... (nem mindegy, hogy valaki hithű vagy csak vakbuzgó) És le merném fogadni, hogy azok a családok ahol viszonylagos harmónia uralkodik, kevésbé vannak kitéve ennek az ún."illetéktelen befolyásnak".

Tipikus a hasonlóság egyébként a szekták dogmái, módszerei és a különböző politikai demagógiák között. A propagandájuk kísérteties hasonlóságot mutat: 1. Mindkettő felfest először egy ellenségképet: pl. gonosz világ, sátán, kommunisták, fasiszták, terrorizmus, bűnözés, stb., hogy beinduljon a félelmed. 2. Aztán megfestik neked egy idilli világ képét, hogy milyen jó lesz ez meg az, ha harcolsz a vélt vagy valós ellenségeid ellen, (szellemi harcot is értek ezalatt) beállsz a sorainkba, mert mi különbek vagyunk ám a többieknél. Ez az idilli világ persze vagy körmönfont hazugság, sohasem vagy csak jelentős belefektetett munka árán valósul meg, ahol az a rossz, aki nem velünk van, ha megkérdőjelezed a "rendszert" vagy a szabályait akkor pedig te vagy a hülye. Magyarán mindegyik a félelmeiden keresztül igyekszik manipulálni elméd és ebből következően cselekedeteid is.

Kissé eltértem a témától, elnézést kérek érte meg ezekért a filozofikus összehasonlításokért is, akit bővebben érdekel a tudatmanipuláció annak ajánlanám Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép című könyvét. Netről le lehet tölteni. Lehet, hogy néhány, tanúkat, extanúkat érdekelhető oldalt majd küldök belőle ide is...

Visszatérve anyámra, nem lett feltétlenül jobb ember a tetteiből ítélve, (a mostani tetteiből is) de megkapta a "szervezettől" a valahová tartozás hamis illúzióit, hogy - akármilyen pocsék is az életed -(és erről te is tehetsz nem csak "sátán"), legalább addig minden szupi amíg összejövetelen, kongresszuson, bibliatanulmányozáson veszel részt, netán esetleg az utcán "eljársz egy verbunkost" (értsd "prédikálsz" :-) egy járókelőnek.

Elnézést kérek utólag is a szabadszájú fogalmazásomért, ha ezzel valakit megsértettem. (Nem sikerült elfogulatlanul megfogalmaznom az írásom.) Csak próbáltam önmagam adni az írásba. Ezt egyébként szerintem sok tanúból módszeresen kiöli a szervezet, hogy a tanúk önmaguk lehessenek, plusz tagadjanak meg mindent, ami emberivé tesz. Ennek hosszú távon szerintem nagyon károsak a hatásai. Én még nem találkoztam (jóllehet nem is kerestem) igazán boldog és felszabadult tanúval, hiába mutatja egyik-másik az ellenkezőjét. A látszat gyakran csalóka ám... ;-) A jéghegynek csak a legfelső csúcsát írtam most le, a probléma ennél sokkal összetettebb és bonyolultabb, lehet, kitenne egy könyvet is. Ha írásommal tudtam segíteni vagy elgondolkodtatni téged bizonyos dolgokról, akkor már megérte leírnom.

Köszönöm, hogy elolvastad.

 

Kapcsolódó dokumentum a Könyvtárunkból: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép

Idézetek

Ismerjük a titkot, avagy hogyan szervezzünk szektát

Hogyan alapítsunk szektát?

Címkék: olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr437052749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teremtett ember 2015.01.17. 08:12:09

Hasonló esetről én is tudok. Sajnos! Sefatias blogján is vannak meghökkentő esetek. Hol van ilyenkor az a hatalmas átformáló erő, ami messzemenőleg megváltoztat valakit? És akkor még csodálkoznak, hogy egy ilyen családban felnövő fiatal elhatárolódik és inkább élni próbálja a saját maga életét, a maga világában nyugalomban, boldogságban, távol a ”világ” zajától.

Inspicio 2015.01.17. 13:55:16

Ismerek egy családot ahol két gyermek is csak muszájból tettet/teszi amit szükséges.
Az egyik gyerek már betöltötte a 18-at de a szülőkkel él iskolába jár.
A másik gyermek 18 év alatti. Elmesélte nekem hogy az imák végén nem mond "Áment" mert nem ért egyet az egésszel. Viszont szülői nyomásra ott kell lennie az összejöveteleken.
Persze a szülők mindent megtettek/megtesznek azért hogy megfeleljenek az elvárásoknak. De a nagyobbik gyermek már lassan féléve nem jár az összejövetelekre. S nála már nem is erőltetik ezt a dolgot. Bár néha azért próbálkoznak ezzel-azzal.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.01.17. 18:29:20

"..... És le merném fogadni, hogy azok a családok ahol viszonylagos harmónia uralkodik, kevésbé vannak kitéve ennek az ún."illetéktelen befolyásnak"."

Igen, ez valóban így van.
Köszönjük, hogy megosztottad a történeted.

Volt Tanú 2015.01.18. 10:02:37

Azt gondolom, hogy az ilyesmi nem deviancia Jehova Tanúinál, hanem pontosan az a gyümölcs, ami törvényszerűen adódik a hitrendszerükből, amely a bizonytalanságban tartással és a teljesítménykényszerrel kifejezetten erősíti a hívő belső bizonytalanságát és ebből fakadóan a fanatizmust és az intoleranciát. Fáradozzon keményen és hordozzon terhet, és még véletlenül se pihenhessen meg Jézusnál/Jézusban az ember, nehogy véletlenül könnyűnek és kellemesnek érezze Krisztus igáját, urambocsá felüdüljön és megnyugodjon a lelke a vele való kapcsolattól és a neki való önkéntes engedelmességtől (Máté 11:28-30).

Kedves Tanúk, akik ezt olvassátok: Istennel mint Atyával mindig mély megnyugvást, biztonság- és szabadságérzetet okoz kapcsolatba kerülni Krisztus által, és ha valaki az ellenkezőjét kommunikálja nektek, akkor gyakorlatilag azt mondja, hogy Isten ellenségei vagytok. És ha bárminek a teljesítését is feltételül szabja ahhoz, hogy Isten elfogadjon titeket, akkor méltatlan módon veszi ajkaira Isten nevét (2Móz 20:7), valamint lábbal tiporja az Isten Fiát, közönséges értékűnek tartja a szövetség vérét, és megvetéssel bántalmazza a ki nem érdemelt kedvesség szellemét (Héb 10:29).

Silence35 2015.01.18. 14:42:16

@karalabe4: egy családnál sem láttam harmóniát

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.01.18. 17:47:17

@Silence35:
Hát...ez relatív. Az én családomhoz képest sok Tanú család harmónikusnak tűnt akkoriban, amikor érdeklődni kezdtem a tanok iránt.

Ettől függetlenül igaza van a történet beküldőjének, hogy a rosszulműködő családokból származó egyének kiszolgáltatottabbak az "illetéktelen befolyásnak". Az is egy dolog, hogy a legtöbb kívülálló, aki a tanokhoz vonzódik - akár tud róla, akár nem - bizony rendelkezik egy 'családi háttérrel', ahol az egymás iránti tisztelet nem alkothatta részét a mindennapoknak.
Ahogy a történetből kiderül, az anya problémáját sem oldotta meg a gyülekezeti lét, legfeljebb kissé elviselhetőbbé tette azt a maga számára (a környezetének vagy a gyerekei számára már nem biztos). Nagyon egyszerű lenne ezért őt és csakis őt hibáztatni, de úgy gondolom nem lenne fair csak azért, mert ő lett egyedül Tanú a családból. Igazából mindenki elég rendesen beletette a maga részét, és az anya (majd később a húg is) a szektába menekült.
Sok fájdalom van egy ilyen helyzetben, de sok tanulság is. Csak remélni tudom, hogy a történet írója a fájdalom érzése után a tanulságot is le tudja vonni.

Ez a történet jól szemlélteti azt, hogy a szekta az esetek töbségében egy vallási köntösbe burkolt szociális probléma. Ezért sem lehet csupán ideológiai alapon támadni a tanokat, amihez a tagok érzelmileg ragaszkodnak. És persze, ha valaki úgy dönt, hogy 'kimenekül' onnan, annak előbb-utóbb szembe kell néznie azokkal a tényezőkkel, melyek miatt eredetileg (ö maga, vagy egy korábbi felmenője) a szektába menekült.
süti beállítások módosítása