EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 60.

2012.06.18. 10:27 | Johnny Joker | 7 komment

Bumbumöcsi harmadik és egyben utolsó levele a
Blogbeliekhez.
Avagy, kicsúcsosodnak az események.

Örülök, hogy szeretitek az élettapasztalatokat. Ezzel én is így vagyok. Szeretem olvasni, hogy mások mit éltek (élnek) meg JT-ként. És annak is örülök, ha az én tapasztalataimat is olvassátok. Az is jó dolog, hogy képmutatás menetesen írhatjuk (írhatom le) a történeteinket. Mindent sajnos nem közölhetek, mert vannak olyan ügyek, amik még a mai napig elhatnak. Könnyen rájöhetnek, hogy ki vagyok és bajom is lehet. Bár szerintem ez már csak idő kérdése…

Minden igazi sztorinak van egy szerelmi szála. Az enyém sem „múlt” el e nélkül. Már kereszteletlen hírnökként nagyon megtetszett egy úttörő testvérnő. Igyekeztem közelebb kerülni hozzá, de ő mindig elég durván lepattintott. Szerettem volna elmenni vele szántóföldi szolgálatba, de kijelentette, hogy ő férfiakkal nem megy. Aztán az is kiderült egy vén barátommal, hogy miért is van ez. Udvarolt neki régebben egy testvér és együtt is „jártak”, azután a testvérnő se szó se beszéd egyik nap már egy teljesen másik testvérrel mutatkozott. Ezt már a vének sem hagyhatták elbeszélgettek vele és onnan már nagyon óvatos volt az udvarlókkal, de jó példa lévén tovább úttörőzhetett. Akkor úgy gondoltam, hogy jobb lesz meghívni egy társas összejövetelre, de ott is hihetetlenül sértőn viselkedett velem. Az is lehet, hogy félreérthetett valamit. Mondjuk soha nem volt valami túl okos. Úgy gondoltam, hogy teljesen feles-leges bármit csinálnom nem fog megkedvelni. (Egy gyülibe jártunk és egy munkahelyen is dolgoztunk.) Mondták, hogy nagyon el van kényeztetve. Az úttörő szolgálatát is úgy végezte, hogy semmire sem volt soha gondja, mindent megcsináltak helyette. Figyelmeztettek, hogy nem kéne beleszeretnem és igazuk is volt. Sajnos a fájdalmas érzések ma is elkísérnek. Akinek elmondtam az érzéseimet azok-kevés kivétellel- mind csak rúgtak rajtam egyet. Azóta már sok testvérnő „pattintott” le, de még mindig nem tudok felejteni teljesen. Úgy láttam, hogy vannak olyan férfi testvérek, akikkel mégiscsak elment prédikálni, mert aztán évekkel később férjhez ment. Most jó példa, igazi családanya és az egyik vén testvérem szerint boldogtalan a házasságában. De, ezt én nem tudom, és már nem is érdekel. De úgy érzem, hogy ez a fránya idő nem gyógyítja be a sebeket.

Volt egy érdekes sztorim vele. A mi könyvcsoportunk volt a takrítós és pont az irodalompultnál takarítottunk, amikor felkiáltott:
-Nehogy körbesöpörj!!!
-Nem, nem!- Válaszoltam ijedten.
Kérdés nélkül folytatta:
-Akkor soha nem mehetek férjhez.
Mindezt teljesen komolyan és ijedten mondta. Akkor elgondolkodtam azon, hogy miket is tanultunk a babonáról.
Érdekes ez a párválasztás is. Aki neked tetszik az ki nem állhat téged. Akinek te tetszel, az meg neked nem jön be.
De egy dolgot már akkor is - majdnem - tisztán láttam, hogy nem a szellemiek a legfontosabbak ezen a téren sem,
pedig ezt tanuljuk folyamatosan? Nem?

Ez a dolog nagyon rányomta a bélyegét az életemre, de mindazonáltal vidám ember vagyok és igyekszem mindent vidáman szemlélni. Folytattam tovább a szolgálatomat. Könyv csoport. Szántóföldi szolgálatok levezetése (mások helyett).Programok. Pásztori látogatások. Gyomorgörcs. Hasmenés. Világi munka sok retardált között. Azután jött egy felkérés egy vén testvér részéről. Dolgozzak nála. Nem gondolkoztam rajta egy pillanatig sem. Elmentem hát hozzá és évekig nála dolgoztam. Néhányszor felkért, hogy helyettesítsem a könyvcsoportjában. Azután, már egyre több lett a felkérés.
Rosszat sejtettem. Valami nagyon nem stimmel. De nem volt időm gondolkodni, mert lényegében csak dolgoztam és szolgáltam. Már nagyon leterheltnek éreztem magam. Kineveztek egy új vént a gyülekezetünkbe és a legnagyobb meglepetésemre, megkérdezte azt, hogy hogyan bírom a felelősségeket. Eddig senkit sem érdekelt, hogy bírom –e. Óvatos voltam. Ha azt mondom, hogy bírom, akkor még rakhatnak rám terhet. Ha azt mondom, hogy nem bírom alkalmatlannak találhatnak a szolgálatra. Elmondtam, hogy sok feladatom, van és éppen a határon vagyok a
terhelhetőség szempontjából. (Pedig nem bírtam tovább). Természetesen csak érdeklődés volt, semmi nem történt.
Valamivel később kiderült, hogy nem volt alaptalan a rossz érzésem. Az a vén, akinél dolgoztam, több, nagyon érdekes pénzügy manővert csinált. (Finoman fogalmazva). Csúnya bírói ügy lett belőle.
Az egész gyülekezet beleremegett. A vének arra jutottak, hogy az ő könyvcsoportját is én vezessem. Ez már egy kicsit sok volt nekem. Ekkor kezdett körvonalazódni előttem az, hogy sokkal könnyebb kiszállni a körhintából, mint ahogy azt gondoltam.
Bizonyára sokatoknak van fogalma arról, hogy milyen nehéz fegyelmet tartani egy könyvtanulmányozási csoportban.
Évekig vezettem ezeket, sőt ahogy írtam egyszerre többet is. Volt olyan, hogy ilyen összejövetelen vesztek össze a juhocskák egy-egy bibliai kérdésen és „emelt” hangon adtak hangot a véleményüknek. Nekem is emelt hangon kellett leállítanom őket. Egy sok évtizede tanú idős személy soha nem jelentkezett a hozzászólásainál, hanem mindig belebeszélt- ez persze másokat idegesített és engem is- négyszemközt kellett vele beszélni erről. Meg arról is, hogy
ne tizenöt perc legyen egy hozzászólása. Máskor egy testvér osztott ki,(a többi testvér előtt) hogy ne nézzek senkit hülyének a csoprtban, azzal, hogy egy kérdést kétszer teszek fel. A mai napig nem értem, hogy mi baja volt ezzel. De most már mindegy.
Egy kicsit más. Hogy sokszor mennyire nincsenek képben a vének. Lehetőségem lett volna idegen nyelvű területre menni, szolgálni. Kicsit beszéltem is a nyelvet. Bár nagyon nem akartam váltani, de lehetőségként érdekelt a dolog.
Noszogattam a szolgálati bizottságot, hogy legyen már valami. Döntsenek. Összeállt a terem ajtajában a három vén
két perc alatt megbeszélték. –Van-e kedvem máshol szolgálni? Igen!- Válaszoltam. Beszélem-e az adott nyelvet? -Kicsit. -Folytattam. Jó hát akkor ők nem javasolnak erre a szolgálatra. Minthogy a színpad osztályon szolgáltam, nem volt nehéz elcsípnem az aktuális köf.-öt. Elmondtam neki ezt a sztorit. Legnagyobb meglepetésemre, azt mondta, hogy nem jól tudják a vének. A misszionáriusok sem úgy mennek a világ távoli pontjára szolgálni, hogy ismerik az adott kultúrát, vagy beszélnék az adott nyelvet. Ezeket majd ott tanulják meg és fejlesztik ki. Itt ez pont ugyanígy van.
Egy másik úttörő szolgatársam is el akart menni szükségterületre. Túlontúl is kitartott az elképzelése mellett és az elnöklő engedetlennek és lázadónak titulálta. Az más kérdés, hogy ahova ment, ott olyan szellemiség uralkodott, hogy „bedarálta a gépezet” és hamarosan már, mint csak hírnök szolgálhatott.
Szóval elhatároztam, hogy könnyítek a terheimen. A lényeg az, hogy egy bírói ügy után, töröltek, mint kisegítőszolgát és ezáltal a terheimet is levették a vállamról. Nagyon ízlett a szabadság a kiegyensúlyozottság, bár ugyanakkor azért ott volt az elkövetet bűn miatti lelkiismeret furdalás. A sok számlám a munkanélküliség (és az én hibáim miatt is) nagy szegénységre jutottam. Komolyan mondom, hogy az éhezés szintjéig süllyedtem. Ezután beteg is lettem, ágyba kényszerültem és járni sem bírtam. Mit gondoltok, mit tettek a testvérek? Semmit. Se nem hívtak fel se nem látogattak meg. Lehet, hogy haszonleső vagyok, de egy kicsit elvártam volna, hogy támogassanak. A mi gyülekezetünkben sok (anyagilag) gazdag testvér van, akik simán megtehették volna, hogy alamizsnát adnak. A vének azt mondták, hogy nem tudtak a helyzetemről így nem is segíthettek. Rámutattam, hogy én nem szeretek panaszkodni, de egy Őrtorony arról beszél, hogy a pásztoroknak felelősségük tudni a juhaik helyzetéről. Ekkor jöttem rá, hogy ha bármi van, akkor sírjál, panaszkodjál, könyörögjél, mert egyébként nem segít senki. Ez sem garancia, de nagyobbak a lehetőségeid. Azután egy jó testvérem magához fogadott és ott gyógyultam nála. Tőle szereztek tudomást a vének a helyzetemről. Akkor is csak egy telefont kaptam a fentebb említett új felvigyázótól. De legalább felhívott. A többiek ezt sem tették meg. Az elnöklőnk is csak a gyüli működését támogatja, Súrolunk, ha jön a köf.,de a juhok bajáról, mintha tudomást sem venne. Később egy (gazdag) vén mondta nekem, hogy tudott a helyzetemről, és akart is támogatni, de elmaradt. (Sokszor a szándék a lényeg. Ezt belátom, de inkább ne tudtam volna erről a szándékáról).

Azután lett egy új nagyon jó állásom és végre nem testvérek között, testvéreknek kellet dolgoznom. Boldog(abb) voltam, mint eddig. De hamarosan ismét kórházba kerültem és ott megállapították, hogy súlyos diabéteszem, van. Hát az életmódomat és az átélt stresszt más nemigen követheti. Telerinyáltam mindenki fülét a bajommal, bánatommal és csodák-csodája (ha nem is sok mindenki) de azért voltak nálam látogatóban a kórházban.

Hát ennyi volt a történetem. Hogy tovább hogyan lesz, azt még nem tudom.

Üdv: Bumbumöcsi

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr724595422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 19:44:54

hát ez szép. köszönöm a sztorit. Egy cseppet se legyen lelkiismeretfurdalásod semmiért. Nem Isten szervezete volt ez. Azok az emberek, mint az ország többi 300 gyülekezetében, azt sem tudják mi az hogy szeretet, és mi az hogy pásztor.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.06.18. 21:56:19

@sefatias: Utólag összegezve a dolgokat nincs lelkiismeretfurdalásom. (Bármennyire is szeretnék elérni néhányan). Egy kicsit már úgy tekintenek rám mint egy hitehagyottra. Elmondtam, hogy nem hiányzik a gyülekezet, mitöbb jobban érzem magam mint, amikor aktívan jártam. A testvéreim erre nem is tudtak mit mondani. Nagy néma csend. Azóta nincsenek rossz érzéseim.Lelkiismeretfurdalásom. Nincs stressz. Persze én is szenvedek a világtól, de a "testvéreimtől" már legalább nem. Mostanában már a vének sem járnak hozám. Szerintem megunták a buzdítgatást. (Pedig ez potya 1óra).
Nem is tudom mi lenne, ha megtudnák azt, hogy én itt írogatok. Akkor tuti kiközösítés lenne a vége.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 21:58:12

@bumbumöcsi: az biztos. de hát mit veszítenél? én élvezem

Bumbumöcsi (törölt) 2012.06.18. 22:14:56

@sefatias: Igaz. Sokminden nem változna az életemben. De másoknak is elmondhatom a tapasztalataimat, akik még nem ismerik az igzságot az igazságról.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.19. 06:23:43

@bumbumöcsi:

>>" Ha azt mondom, hogy bírom, akkor még rakhatnak rám terhet. Ha azt mondom, hogy nem bírom alkalmatlannak találhatnak a szolgálatra. "<<

Mostanában (sok)mindenről a labdarúgás jut az eszembe,
Ez a fent idézett beszélgetés egy 11-es rúgáshoz hasonlít: szinte bármerre Vetődsz, tutti hogy bemegy ...kb.:90% -os arányban.

A "vének" elődei Jézusnál is próbálkoztak, hasonló sikertelenséggel: Máté 22:16-22

Nagy előrelépés,és korszakváltás lesz az Életedben, ha Felfedezed: az Őrtorony-vallás csak egy tévút, a Bibliai kereszténység nem teljesítmény,és lelki-terror alapon működő részvénytársaság!

Én hivatalosan 1995 április 24-én léptem ki a "Jehova Tanúi egyház"-ból,de nemhogy megbántam volna,hanem pirosbetűs Ünnepnap !
Hála az ÚRnak, adott keresztény gyülekezetet,ahová nem kell gyomorgörcssel mennem!
Van (ki)út az "Őrtoronyból!

Köszönöm , hogy Megosztottad Történetedet!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.19. 07:27:46

@bumbumöcsi:
Kedves Bumbumöcsi!

Köszönjük a történetedet. Sajnos a te eseted is mutatja, hogy a JT-vel való kapcsolat nem egészséges dolog. Olyan, mintha valakinek valami káros szokása lenne, ami csendben rombolná az egészségét.
Az is érdekes volt, hogyan válnak panaszkodóvá még az olyan emberek is, akik alapvetően nem azok. A te érdekedben viszont, jobb, ha elhagyod ezt a szokást, mert hosszútávon kárt okoz az életedben. Ez csak egy szomorú tény, hogy a JT gyülekezetben olyan érzéketlen emberek vannak, akik másként nem veszik észre a szükségben levőket, de valóban iylenekkel akarsz közösséget ápolni, mert a 'rossz társaság megront hasznos szokásokat'.

Magam is voltam, hasonló helyzetben és tapasztaltam a gyülekezet érzéketlenségét. De aztán arra gondoltam, hogy én is ilyen lehettem korábban, pedig hiába látogattam az időseket, a betegeket és próbáltam törődni emberekkel, valahogy mégsem éreztem át a helyzetüket addig, amíg magam nem éltem át. Ez egy emberi tulajdonság, amit sajnos felerősít az Őrtorony-tévtanítás, ezért a követői menekülnek minden gyengének titulált egyéntől. Ha valamit is tesznek másokért, azt is csak azért, hogy "lássák mások", de nem tudnak igazán hasznot meríteni a köztük levő idősek, szegények és betegek átélt tapasztalataiból, mert nem tekintik őket értékes tagoknak többé, csak tehernek. Ezzel nem csupán a szerencsétleneket pusztítják, hanem saját magukat is legfőképpen, csak ezt még nem tudják. Mert azok az információk, amit a "gyengéktől" szerezhettek volna be, egyszer hiányozhatnak nekik...

A haszon alatt azt értem, hogy mindenkinek van valami kincse, amit megoszthat másokkal. Éppen tegnap olvastam egy érdekes gondolatot ezzel kapcsolatban: "Létünk titkára ébredünk rá, amikor felismerjük, hogy nem az erő tesz védetté, hanem az erőtlenség, a kiszolgáltatott gyengeség, amely nem emel gátat, hanem engedi áradni önmagát."
Pál apostol is írt hasonlót a 2Kor 12:10-ben:
"Annakokáért gyönyörködöm az erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban Krisztusért; mert a mikor erőtelen vagyok, akkor vagyok erős."

Az erőtlen állapotban az embernek van alkalma közvetlen tapasztalatot szerezni, hogy ne maga akarja megoldani a dolgokat, hanem engedje át az irányítást.

mjt 2012.06.30. 07:54:48

Én a történet olvasása során elsírtam magam :(

Soha nem volta sem ksz, sem vén. (egyszer a köfnek el is mondtam pásztorin, hogy nem akarok vén lenni).

De volt egy időszak, amikor könyvtanulmányozáson olyan csoportba kerültem, ahol a felvigyázó a vállalkozása okán sokszor elkésett, vagy nem is tudott jönni.

Néha előre szólt, hogy vezessem le a tanulmányozást, néha az utolsó pillanatban. Biztosan azt szerette volna, hogy lépjek előrébb, és egyáltalán ne akarom őt bántani, mert egy a kevesek közül, akik nem robotok.

Ami abban az időben szíven ütött még, hogy volt a könyvcsoportunkban egy KÜ testvérnő, aki nagyon fiatal volt, és mindig megdicsért, hogy adok valami pluszt a tanulmányozáshoz (így is volt, főleg ha tudtam, hogy nekem kell levezetni).

Ma már más lenne az a plusz, amit adnék, de nem érdekel.
süti beállítások módosítása