EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 48.

2012.05.20. 13:36 | Johnny Joker | 39 komment

Névnap, születésnap, karácsony NEM SZABAD!!!

Hogy is van ez? Miért? A Biblia ír róla?

Névnap.. lehet, én nagyon buta vagyok hozzá, de a Bibliában erre utalást nem találtam, no mindegy NEM SZABAD!!!

Születésnap.. hát igen a JT arra hivatkoznak azért NEM SZABAD megtartani, mert dorbézolás lehet a vége meg Keresztelő Jánost is akkor fejezték le, hát ez is népszerű napjainkban nem? Felétek is lefejezik az embereket születésnap alkalmával és hányásban szoktatok fürödni mind? :D


Karácsony, az a baj az ókori keresztények azt sem tudták mi az, sőt a JT a hajdani időkben megtartották amikor még dohányozni is lehetett. Most akkor hogy is van? Amit régen lehetett azt ma nem ami régen nem volt azt sem lehet megtartani, mert rossz fényt vetne Istenre? Ha őszinték akarunk lenni legalábbis én ezen a téren, mint karácsony sehogy nem az jut eszembe az, hogy akkor született volna Jézus. Sokan a szeretet ünnepeként említik valahogy ezzel Én is így vagyok és a gyerekemtől nem vonnám meg ezt az élményt. NEM SZABAD!!!

A JT mit ünnepelnek? Talán inkább mikor érzik jól magukat?
Tudom a társas összejöveteleken ahol szellemi játékok vannak hülye gyerekeknek, nyársalás, királyság énekek dudorászása amit senki nem tud, mert megújult :D. Ezek "annyira élvezetes dolgok úgy felszabadul az ember" nem is tudjátok elhinni. Utána legalább 1 hétig depresszióban fetrengsz és gondolkozol minek is mentél el, mert szar volt az egész nem beszélhettél nyíltan nem vehettél fel csak keresztényi rövidnadrágot (van olyan? :)
Minek is voltál ott?
Mert mondták lesz. Kínos lenne nem ott lenni? Ott van a "testvéri szeretet", jobban megismeritek egymást, mert "őszintén" beszélgettek (pletykálhattok) mások hibáiról.

Komolyan valaki mondja meg miért fognak a tanuk kezet egymással és miért kell szervusszal köszönni, mert ez, olyan bensőséges és szeretettel áthatott?


Maja

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr664527372

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Karácsony, születésnap – pogány ünnepek? 2012.05.20. 14:54:02

Bevezetés Ebben a főleg karácsony táján aktuális cikkben az ünneppel kapcsolatban elterjedt ellenvetésekre és hiedelmekre kívánunk reagálni. Nincs szándékunkban a témához kapcsolódó kultúrtörténeti és néprajzi részleteket kimerítően elemezni, mert hiss...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.20. 14:48:59

hogy őszinte legyek, én a születésnap kérdését sosem értettem. a karácsony az rendben volt. De én hálás voltam érte, hogy nem kell ünnepelni, mert én amúgy sem szerettem sosem az ilyen ünnepeket. Mondjuk hozzá kell tennem, hogy a családi otthon "melege" ehhez nagyban hozzájárult

küzdő 2012.05.20. 17:22:37

Mivel a tanúknak semmit nesz szabad ünnepelni(Kivéve az emlékünnepet), maradt a ballagások, házassági évfordulók, eljegyzések ugyan olyan formában történő megünneplése, amiben nem láttam soha a logikát. Miért szabad egy ballagó diákot körül rajongani, ellátni ajándékokkal, bulit rendezni, de a születésnapján ezt nem teheted, mert az bálványozás lenne.
Igaz, hogy nincs bibliai példa arra, hogy ballagáskor lefejeztek volna valakit.

Maja vagyok 2012.05.20. 19:38:44

@Ping-Pong: Köszi jó volt, bár tudtam ezeket csak látni azt, hogy a tanukat rettenetesen félrevezetik és ne olvasnak mást sokszor nem akarok általánosítani, mint az Őrtoronyt.

Maja vagyok 2012.05.20. 19:43:33

@sefatias: Tudod azt nem értem, ha Isten ,vagy bárki van miért nagy baj az, ha a gyerekem örül valaminek ami egy torta , vagy egy játék ?
Ez akkora gonoszság? Én hiszem azt ,ha van a egy teremtő ,vagy hívjuk akárhogy is biztos örül annak, ha boldognak lát egy gyereket.Vagy nem ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.20. 19:46:19

@Maja210: egyértelmű. igazad van! szerintem is szüksége van egy gyereknek erre. De főleg arra hogy nagyon szeressék!

Virago_1000 2012.05.20. 21:02:33

@sefatias: A karacsonyt azzal indokoljak, hogy pogany unnep, a pogany romai korbol szarmazik. A jeggyuru, az eljegyzes szokasa szinten onnan szarmazik, ugyanabbol a korbol, azt meg szinte eroltetik. Szamtalanszor rakerdeztem, hogy ha az egyiket lehet, a masikat akkor miert nem? Meg valaszt nem kaptam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.20. 21:04:44

@Virago_1000: mert nincs is.
van még egy csomó pogány szokás ami gyakorolható. én sem értem, hogy mi alapján döntik el, hogy mit lehet, és mit nem. szerintem kő,papír, ollóval

szabadon szárnyaló 2012.05.20. 22:06:47

Arra még senki sem gondolt hogy a társulat anyagias gondolkodása itt is jócskán megnyilvánul?Ha sokmillió tanút meg tud győzni érvelésekkel hogy szinte semmit ne ünnepeljenek,akkor az amúgy esetleg ünnepekre szánt pénz nagy része a társulathoz vándorol vagy így vagy úgy....nagyon sokan tényleg meg vannak győződve hogy mindenünkel Jehovát kell szolgálnunk.Én hossz ideig voltam adományszolga és meglepődtem sokszor hogy milyen nagy összegeket dobtak be a testvérek a ládába.Pedig nem volt a gyülekezetben agyon gazdag személy.

Virago_1000 2012.05.20. 22:57:29

@szabadonszárnyaló: a nagy adomanyokat altalaban nem gazdag emberek dobjak be, ugye?
En anyam sem fukarkodik, pedig alig-alig jon ki a nyugdijbol.

Szélcsend (törölt) 2012.05.21. 09:49:51

Szerintem az a nagyon érdekes kérdés, hogy bár nem ünnepelhetik meg az ember születésnapját, teszem azt, ha egy másik alkalomkor lepik meg egy tortával, az is egyfajta "imádati" forma. Nekem úgy magyarázták Jehova Tanúi, hogy a születésnap és névnap megünneplése imádatnak minősül, és csak is egyedül Istent lehet imádni, minden mást kedvelni, és szeretni.
De az a gond, hogy egy születésnapi köszöntő még nem jelenti azt, hogy felmagasztalják a másikat, hajlonganak előtte, szívükben dicsérnék, mint a Teremtőt. Ez amolyan gesztus, és semmi több.
Persze érvelnek a Bibliából, hogy jobb a halált megünnepelni, mint az életet, és hallottam már példát is, azt hiszen Indiából(?) ahol egy nagy örömteli ünnepség keretében "búcsúznak" a halottól. Tehát nem mély gyásszal és katartikus érzésekkel emlékeznek meg az elhunytról, hanem próbálják a lehető legvidámabban eltölteni ezt az ünnepet. Nem tudom mennyi igaz ebből. De azért hoztam fel példának, mert állítólag ott is ünneplik a halottat.
Az én véleményem az, hogy a halottól elbúcsúzni kell, megsiratni, de az életet is becsben kell tartani. Attól nem lesz valaki rossz ember, hogy kedveskedik a szerettének a születésnapján. És tényleg igaz, amit többen felhoznak a gyerekek védelmében: nincs annál rosszabb, amikor rákérdeznek, és azt kell mondania, se ünnepség, se köszöntés, se ajándék nem volt, mert számukra ez tiltott.
Jómagam nem értem ezt az álláspontot, és nem tudnak olyat mondani, amivel alátámaszthatnák az álláspontjukat.

reboot (törölt) 2012.05.21. 10:35:05

@szabadonszárnyaló:

amit feltételezel, az egyértelműen igaz!

volt már jó pár előadó (nyilvános vázlatban is szerepel a gondolat) aki hangsúlyozta, hogy az 'igazsággal' milyen jól járunk anyagilag, mert nem költjük cigire, stb-re, és utána jön az utalás arra, hogy adakozz jehovának...

egyértelmű a dolog

reboot (törölt) 2012.05.21. 10:41:08

@sefatias:

írod: "mi alapján döntik el, hogy mit lehet, és mit nem"

a lelkiismeretük, személyes ízlésük alapján :)

ugyanis reális érvek nincsenek felsorolva, hogy ezt igen, ezt meg nem fogadjuk el, ezért és ezért

leül a vt, megvitatják a dolgot, ha a 2/3 úgy látja, akkor engedélyezik, vagy tiltják, R.F. a könyvében ezt jól leírja

így végső soron jt a vezető testület lelkiismerete, szémélyes ízlése alapján élik életüket, vagyis fogadnak el, vagy utasítanak el dolgokat

reboot (törölt) 2012.05.21. 10:45:53

@küzdő:

"nincs bibliai példa arra, hogy ballagáskor lefejeztek volna valakit" ez jóóóó :D

ha egy névnapos felköszöntése és a süti elfogadása bálványimádás, akkor a ballagási cucc még nagyobb bűn :) de a házassági évforduló is...

de a rabszolgának (a vt-nek) való engedelmesség unós untalan történő hangsúlyozása is bálványimádás, nemde?

reboot (törölt) 2012.05.21. 10:52:50

nem tudom, emlékeztek-e rá, de volt egy élettapasztalat, amikor egy házaspár megünnepelte szűk baráti közben a fiókhivatalban eltöltött valahányadik évfordulójukat...

az volt a beállítás, hogy nem személyt imádnak, hanem jehovát dicsérik, mert a szellemiek köré épült a megemlékezés...

namost, ha a gyerekem születés napján szellemi programot készítek, mely istent dicsőíti az élet ajándékáért, akkor az befér ??

ha pedig a pogány eredetre utalnak, meg arra, hogy a bibliában szereplő születésnapok halállal végződtek, akkor milyen mélyen, hány évezredig kell egy szokás eredetét megvizsgálni, hogy eldönthessük, elfogadható, vagy sem ??

miért nem veszik figyelembe a jób könyvében levő születésnapozást ??

nina:) 2012.05.21. 12:11:53

Egyszer mentünk el társas összejövetelre ahol ott van majdnem az egész gyülekezet.Régen is akartam de a férjem mondta hogy hidd el jobb ha nem megyünk.Régen úgy volt hogy mindenki vitt valamit,voltak akik főztek.Aztán lehetett hallani a pletykát hogy az XY nem hozott semmit mégis zabált.Nem az volt hogy adok,hanem lesték hogy ki mit vitt.
Amikor mi elmentünk jeleztem hogy tartok kézműves foglalkozást,lehetett festeni ,gyöngygolyót fűzni.azt láttam hogy a családok külön -külön ülve egymást méregetik hogy ki hogy érzi magát.Nem volt felszabadult a légkör .
Voltak bátrabbak akik odaültek és volt olyan ,például VIrago húga akit hívtam hogy jöjjön ,üljön oda és próbálja ki,segítek.Erre az anyukája lehordta hogy úgysem ért hozzá meg úgysem tudja elkészíteni .Meglepett a negativitás és az hogy voltak egypáran akik azt mondták hogy csak akkor ülhet oda a gyerekük ha kifizetik az anyagköltséget.
Ki voltam akadva hogy lehetnek ilyenek,vagy még itt is meg akarnak alázni hogy pénzt tuszkolnak a zsebembe ?
Örömet akartam szerezni a gyerekeknek ,felnőtteknek,hogy örülni tudjanak annak amit alkotnak és még itt is megtalálták néhányan hogy az örömöt elrontsák.

Azt láttam sok testvéren hogy nem tud felengedni ,mintha baj lenne hogy jól érzed magad,és az önbizalom hiányt hogy én úgysem tudom megcsinálni.

Aztán vasárnap gyülekezet,és mikor vége és jövök le a lépcsőn elkapnak és pénzt nyomnak a kezembe hogy kifizeti a gyöngyöt mert úgy tetszik a lányának.Nem akarták megérteni hogy ingyér adtam mert adni akartam.
Jobb adni mint kapni! Én is adni akartam!

Persze én is egy -két napig depresszióban fetrengtem,és meghoztam a döntést hogy soha többet nem megyünk ilyen szerető társas összejövetelre.

reboot (törölt) 2012.05.21. 13:20:45

@nina:):

nagyon szeretem a kommentjeidet, bár sok közülük lesúljó, de nagyon is életszagú, jó hogy leírod ezeket :)

és az is jó, hogy a 'gyengébb nem' több képviselője is itt van a blogon, más szempontból láthatjuk ugyanazt :)

nina:) 2012.05.21. 13:53:24

@reboot: Tudom hogy az,ne haragudj! csak annyi minden fáj!Még keresem a válaszokat.Lehet hogy van aki nem hiszi el hogy mi minden történt velünk.BIztos hogy van olyan gyülekezet ahol nagyon jól mennek a dolgok.Az is biztos hogy én is sokat hibáztam .Azért írom ki magamból mert érzem hogy megkönnyebbülök és amint olvasom máshol is jelen van hogy ártatlanul meghurcolják őket.Én egy kicsit szókimondóbb vagyok,lehet hogy zavar valakit.

A történetek azért életszagúak mert ez volt.nem értettem sokáig hogy miért avatkoznak bele az életünkbe,vagy éppen miért szólnak be.De amint írtam nem csak a miénkbe avatkoztak be,hanem máséba is .Ezekből azért idéztem hogy nehogy az legyen hogy jaj.engem bántottak,mert másokat is.
Még Timó írta az egyik kommentjében hogy ezek az emberek a másik életét akarják élni,és megy a genyóskodás.Én is így látom.De szerintem Karalábé ezt jobban kitudná elemezni.

Volt hogy jöttek pásztori látogatásra hozzánk és mondták hogy tudják hogy nehéz terhet viselünk de jó lenne hogy ha rendszeresek lennénk.
Hát könyörgöm!!!! Épp ezért nem voltunk azok az nem tűnt fel.Azért ha nem tudtunk menni azt nem azt jelentette hogy a hitünkkel baj van.

A mi hitünk nem attól függött hogy hiányzunk vagy sem! Csak ez volt a baj hogy nem mindíg vagyunk ott .Aki meg ott van ,és tudom hogy tolvaj annak meg van hite?Az imádkozhat a gyülekezetért mert mindíg ott van.Jó neki mert olyan munkája van hogy nem probléma neki.

Csak azt nem értem miért nem hagyták hogy a terhet úgy cipeljük ahogy bírjuk!
Bár már teljesen mindegy .

Bocsi hogy megint életszagú voltam! Én is szeretlek olvasni benneteket,sokat tanultam és tanulok.TI vagytok az orvosságom:)

reboot (törölt) 2012.05.21. 14:08:46

@nina:):

ne kérj elnézést, ugyanis nincs miért :)

küzdő 2012.05.21. 16:44:38

@reboot:
No ez az igazi ember imádat!
Jézus visszautasította még azt is, hogy jónak mondják, pedig nagyon megérdemelte volna.
Ennek ellenére a gyülekezetben csak a rabszolga éltetése, istenítése, dicsőítése megy, persze maga a rabszolga felhívására. Mindent nekik kell köszönni, hiszen csak ők méltók erre.
Félek attól, hogy ha ez így folytatódik, rajtuk keresztül imádkozunk Istenhez, aztán egyenesen hozzájuk fohászkodunk, kérve azt, hogy lássanak egyre tisztábban, ahogyan a teljes délig haladunk.

reboot (törölt) 2012.05.21. 17:33:18

@küzdő:

Ja, nagyon elszúrják a dolgot. Teljesen biblia ellenes, amit művelnek a saját tekintélyük fenntartására.

B.Anikó 2012.06.21. 16:14:58

A tanúk kívánhatnak/mondhatnak részvétet 1 másik embernek akár tanú az illető akár nem?

Mi lehet az oka ha 1 tanú elzárkózik hogy leüljön 1 régi baráttal(tanú élet előtti ) tanulmányozni,válaszoljon a kérdéseire,megszerezze neki a kért kiadványokat vagyis bármiféle segítséget nyújtson neki?
ennek lehet az oka a tanítások miatt kialakult láthatatlan fal is?

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 16:59:23

@B.Anikó:
lehet az oka a tanítások miatt kialakult láthatatlan fal is?

-Legyünk őszinték lehet ennek bármilyen más emberi oka is...talán vélt ;vagy valós sérelem;irigység;féltékenység bármi más érzelmi gát....azonban valóban meg kell említeni azt a bizonyos ....falat.... amit a tanítások szülnek...ugyan is aki nem tanú az szellemi értelembe vett halott;a világ része;...amivel szükségtelenül kapcsolatot nem ápolunk csak úgy ám mert veszélyes, még akkor is ha az az édes testvéred...;rokonod ;régi osztálytársad...sajnos ez a fal felépül sok tanúnál a fenti okokból....
Legjobb lenne ha rákérdeznél...miért is ne akkor tisztán látnád a dolgot:)
Röviden ennyi.

Virago_1000 2012.06.21. 17:40:49

@nina:): "Erre az anyukája lehordta hogy úgysem ért hozzá meg úgysem tudja elkészíteni "
- Raismertem :))
Ezt a tulajdonsagat anyunak meg a gyulekezet venei is szamtalanszor szovatettek.

"Azt láttam sok testvéren hogy nem tud felengedni, "

- igy eltem le az eletemet, egeszen szuletesemtol 23 eves koromig. A valtozas a kilepesem utan kezdodott. De nem ment egycsapasra. Csak fokozatosan. Meg mindig van mit javitani e teren. A tonkretett gyerekkort, ifjukort semmi sem adja vissza. Akarmennyit bankodok rajta, akkor sem. Nem is erdemes bankodni. Az ortorony tarsulat (es a tulbuzgo kovetok) lelken szarad mindez, remelem, felelni fognak erte.

Azt fontos azert megemliteni, hogy nem mindenki ilyen a testverek kozt, van aki el tudja engedni, jol erezni magat. Az ilyeneket altalaban megszoljak, kinezik, es azt is megfigyeltem, hogy az ilyenek 100%, hogy nem az "igazsagban" szulettek es nevelkedtek.

"mintha baj lenne hogy jól érzed magad,és az önbizalom hiányt hogy én úgysem tudom megcsinálni"

- igen, ez baj. Mindenhol arra kapjuk az utasitast, hogy legyunk "alazatosak". Az onbizalom maximum megturt dolog, mert a lelkileg is egeszseges(ebb) embereket nem lehet (annyira) az orruknal fogva vezetni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:13:59

@kingdom:" amivel szükségtelenül kapcsolatot nem ápolunk csak úgy ám mert veszélyes, még akkor is ha az az édes testvéred...;rokonod ;régi osztálytársad.."

Hát én ebben is renitens voltam. én megőriztem a jó kapcsolatot mindenkivel. a munkatársaimmal baráti kapcsolatot ápoltam, bár a magánéletünkben csak ritkán találkoztunk. a testvéreim a legjobb barátaim maradtak, és még most is azok

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 19:22:02

@sefatias:
Nálam ez valamiért fordítva alakult....amint tanú lettem...elszállingózott mellőlem mindenki...szinte kitagadtak:(

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:24:30

@kingdom: hát a nagy piálások nálam is elmaradtak, meg azok az emberek akik csak inni tudtak társaságban. de a többi az mind megmaradt. egyszer egy volt csajom elkapott az utcán, mikor prédikáltam öltöny nyakkendőben, és kiabálta, hogy jaj had pusziljalak meg, még sosem pusziltam jehovistát :DDDD

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 19:24:54

@sefatias:
Bár ennek én magam lehetek az oka, és a nem tudatosított elhatárolódási kényszer az új hitem és a elmebeli másságom miatt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:26:04

@kingdom: most már mindegy. ne keresd az okát. mi itt vagyunk neked

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 19:26:26

@sefatias: ..juuujj de megnéztem volna a melletted lévő tesó arcát:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:27:55

@kingdom: főleg mert igencsak első osztályú csaj volt. ráadásul a főutcán csúcsidőben.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:30:07

@sefatias: egyébként én is zavarba jöttem. dehát mit tudtam csinálni?

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 19:30:16

@sefatias:
Az a vicces az egészben, most ugyan a helyzet állna elő ha kiderülne ,hogyan is gondolkodom ....;de az elhatárolódást most ők kezdeményeznék.és szétrebbennének...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:31:49

@kingdom: ez igaz. és ahogy olvaslak, ez egyre közelebb van. legalább rá tudsz készülni

reboot (törölt) 2012.06.21. 19:33:55

@sefatias: Ez nagyon tetszett :) kellemes emlékek az ilyenek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:38:31

@reboot: ne is mond. hát még nekem milyen kellemes. zavarba is jöttem mikor eszembe jutott. még jó hogy itt a trifi csak akkor olvas, ha mutatok neki vmit :DDD

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 19:47:27

@kingdom:
-pedig nem lettem rosszabb ember egy cseppet sem...éppen hitehagyott sem;csak látom a valóságot;és értem azt amit eddig úgy kellett értenem; ahogyan ők értették....na ez az én nagy bűnöm.
-kicsit férges ez a rendszer:(

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.06.21. 19:48:27

@sefatias: az előző neked ment .volna ha nem magamnak küldöm...:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:54:23

@kingdom: ebben nem te vagy a hibás. viszont hatalmas felelősség is egyben, mert képesítve vagy arra, hogy másoknak segíts. lehet, hogy majd később mások a gyülekezetben a te segítségedre lesznek utalva, és megkönnyitheted a dolgukat. én erre készülök
süti beállítások módosítása